top-header
دو پیازه میگو، غذای لذیذ جنوبی

دو پیازه میگو، غذای لذیذ جنوبی

هرمزگان علاوه بر جاذبه ها، دارای فرهنگ غذایی ویژه ای است که با مهمان نوازی مردم آن به خوبی نشان داده می شود. ویژگی اصلی غذاهای هرمزگان استفاده از ادویه های تند هندی است. اگر به هرمزگان سفر کردید توصیه می کنیم تجربه عذاهای محلی را از اولین و مهم ترین برنامه های خود قرار دهید.

دو پیازه میگو، غذای لذیذ جنوبی

قلیه ماهی، نان تموشی، زیبون، دوپیازه میگو، نان چم چمو، بلالیت، سمبوسه میگو، کلمبا، گبولی، کوفته ماهی مومغ، نان کلوکی، هواری، مجبوس، برنج دیشو، رنگینه، ترشی انبه، شیرینی مالوکی از جمله غذاها و شیرینی های محلی این منطقه می باشد.

دو پیازه میگو:

یکی ازمعروف تری و لذیذ ترین غذای محلی استان هرمزگان است.

بدون شک دو پیازه میگو در بالای لیست غذاهای جنوبی قرار دارد. در سفر به هرمزگان این غذا را حتما امتحان کنید. همانطور که از اسم این غذا مشخص است، میگو و پیاز از مواد اصلی این غذا هستند، رب، ادویه و پیاز از دیگر مواد بکار رفته در این غذا است.

در ابتدا این سوال را از شما داریم تا حالا دو پیازه میگو خوردید اگر جوابتون منفی است حتما یکبار امتحان کنید بسیار خوشمزه است.

در اینجا به طرز تهیه این غذای اصیل می پردازیم:

طرز تهیه:

3 عدد پیاز را خلالی کنید و توی روغن تفت دهید. کمی که طلایی شد 2 حبه سیر را خلالی و بهش اضافه کنید. (از روغن زیتون نیز می توانید استفاده کنید)

بعد از طلایی شدن پیازها و سیرها 300گرم میگو پاک شده را به مواد اضافه می کنیم و زردچوبه و ادویه مخلوط یا ادویه کاری و فلفل و پودر لیمو عمانی رنگ روشن بزنید و تفت دهید تا آب میگو کشیده بشه.

در نهایت بستگی به ذائقه ی خودتون مقداری سیب زمینی نگینی سرخ کنید و به مواد اضافه کنید. (در دستور اصلی غذا سیب زمینی وجود ندارد.)

بعد از اینک آب میگوها کشیده شد 1 قاشق غذاخوری رب به مواد اضافه کنید در این مرحله زیاد مواد را تفت ندهید چون رنگ دو پیازه باید قرمز مایل به زرد باشد. یک استکان آب به مواد اضافه کنید و اجازهدهید تا میگوها مغز پخت شوند.

نکته:

می توان بجای رب از گوجه رنده شده در دو پیازه استفاده کرد.

منبع: آژانس مسافرتی مارال