top-header
ریگ جن، مثلث برمودای ایران

ریگ جن، مثلث برمودای ایران

مثلث برمودای ایران کجاست؟!

آیا می دانید ایران مثلث برمودا دارد و کجاست؟

شما تا به حال در مورد کویر ریگ جن، چیزی شنیده اید؟

آیا قبلا به این منطقه سفر داشته اید؟

ریگ جن، مثلث برمودای ایران

اگر تا به حال سفری به این منطقه نداشته اید و دوست دارید اطلاعاتی از آن پیدا کنید با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این منطقه ی سحرآمیز آشنا کنیم.

به " کویر ریگ جن "مثلث برمودای ایران هم می گویند، اما چرا؟؟؟

مردم محلی معتقدند این سرزمین نفرین شده است و ارواح پلید و شیاطین در این سرزمین اسرارآمیز حکومت می کنند و به همین دلیل هر که پا به ریگ جن می گذارد بلعیده می شود و دیگر باز نمی گردد!

ریگ جن کجاست؟

این منطقه در محدوده جغرافیایی مرکز ایران در قسمت غربی کویر مرکزی یا دشت کویر قرار گرفت است. " ریگ جن " در جنب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق منطقه حفاظت شده کویر، شمال انارک و غرب جندق قرار گرفته است و وسعتی برابر با 3800 کیلومتر مربع دارد و هیچ گونه چشمه یا چاه آبی در این منطقه وجود ندارد به همین دلیل محل عبور کاروان ها نبوده است همچنین در اطراف این کویر باتلاق های نمکی قرار دارد.

در بیشتر نقشه ها نامی از این منطقه نبرده شده و جالب است بدانید دو کویرشناس اروپایی در گذشته در سفرنامه های خود به وجود چنین کویری در ایران اشاره ای کرده اند. " هدین " در کتاب " کویرهای ایران " افسانه ای را از مردم آن زمان روایت می کند که در مرکز ریگ جن بهشت گمشده ای وجود دارد.

هدین در سال 1900 از حاشیه غربی و جنوبی ریگ جن عبور کرد بعد از او آلفونس گابریل در سال 1930 از جنوب ریگ جن گذشت. از سال 1374 گروه‌هایی از کویرپیمایان با خودروهای بیابانی و حتی پیاده با تجهیزات کامل به نقاط مختلف ریگ جن سفر کرده اند!

علی پارسا،

کویرشناس مقیم آمریکا در سال 1997 طلسم ریگ‌ جن را شکست و همراه آقای میران زاده، رئیس پارک ملی کویر، با هواپیما بر فراز ریگ جن رفتند و ثابت کردند هیچ‌ چیز شگفت‌انگیزی در ریگ جن وجود ندارد همچنین علی پارسا سال بعد از آن با خودروی بیابانی از این منطقه عبور کرد و بعد از وی کویرنوردان بسیاری به ریگ جن سفر کردند و گرفتار نشدند.

کلمه جن به معنای پوشیده است، جنیان به دلیل اینکه از چشم انسان ها پنهان هستند به جن (نامرئی) نام‌گذاری شده‌اند. بهشت یا " جنت " و " جنین " از مشتقات کلمه ی جن هستند و علت نامگذاری آن ها نیز پوشیده بودن آنها از چمشهاست.

به دلیل عدم وجود منابع آب و باتلاق های نمکی و تپه های ماسه ای بلند، در گذشته از چشمها پنهان بود و افسانه‌های زیادی در این باره شنیده می شد و همین دلیل اسم این منطقه از گذشته تا به امروز ریگ جن معروف است.

گرمای شدید این منطقه در نامگذاری این منطقه بی تاثیر نبود است چرا که در قرآن جنیان موجوداتی از آتش وگرما هستند. در قسمتی از ریگ جن به دلیل وجود تپه های ماسه ایی حرکت باد صدایی را ایجاد می کند که در افکار عمومی که باور بر وجود قدرت‌های متافیزیکی در این منطقه دارند بی تاثیر نمی باشد.

اختلاف زیاد دمای شب و روز باعث خرد شدن سنگ‌ها می شود و شبها صداهایی به گوش می رسد که بومیان منطقه آن را به

" گریه ی سنگ ها "

تشبیه می کند.

آیا میشود به ریگ جن سفر کرد؟

خب با وجه به تمام داستان های موجود، حتما باید متوجه شده باشید که کویر ریگ جن از مقاصد پر چالش محسوب می شود و باید حتما با گروه حرفه ای، لیدر کاربلد و همینطور بیدر محلی همراه شوید. فرورفتن در گل و لجن در ریگ جن، یکی از خطرناک ‌ترین اتفاقاتی است که شاید گریبان گیر مسافران ناوارد شود و آنها را به کام مرگ بکشاند!!!

به همین دلیل لطفا اگر حرفه‌ای نیستید برای اولین تجربه به‌هیچ‌ وجه ریگ جن را انتخاب نکنید که در این صورت رفتنتان با خودتان است و برگشتنتان با خدا!!!

اگر با تیم حرفه ایی نیز همراه می شوید به یاد داشته باشید نقشه ی دقیق و جیپ های سبک وزن، به‌ اندازه دو هفته آب، بنزین، غذا و وسایل فنی ماشین بهترین وسیله هایی هستند که باید با خود همراه داشته باشید.

حاشیه نشینان و محلیان می‌گویند که حتی شتر‌های اهالی کویر وقتی به این منطقه می‌رسند، می‌ایستند و هیچ حرکتی نمی‌کنند!!!

کویر برخلاف ظاهری آرام و صبور طبیعتی خشن و پرخطر دارد.

سفر به چنین مناطقی تجهیزات خاص خود را می خواهد و بدون انجام مطالعات لازم عواقب ناگواری را به همراه خواهد داشت.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال