top-header

خارج شدن ایران و عراق از لیست قرنطینه کشور عمان

خارج شدن ایران از لیست قرنطینه عمان

بنا بر تصمیمات کمیته ی عالی و سازمان هواپیمایی کشوری، دو کشور ایران و عراق از لیست قرنطینه سازمانی کشور عمان خارج شده اند، لذا مسافران ورودی از این دو کشور تابع قوانین یکسانی هستند که برای ورود از دیگر کشور ها تعیین شده است.

منبع: سلام ایر تاریخ انتشار: 1400/06/30

قوانین و دستورالعمل های زیر برای کلیه مسافران ورودی تمام شرکت های فعال در عمان به صورت زیر می باشد:

خارج شدن ایران و عراق از لیست قرنطینه کشور عمان
  1. کلیه شهروندان عمانی، افراد مقیم کشور عمان، دارندگان ویزای عمان و کسانی که برای سفر به عمان نیاز به ویزا ندارند و همچنین دریافت ویزا در هنگام ورود (فرودگاهی)، طبق شرایط قبل امکانپذیر است.
  2. مسافرین مقیم (دارای کارت اقامت) عمان در صورتیکه دو نوبت واکسن دریافت نکرده اند ملزم به داشتن واچر هتل به مدت یک هفته می باشند، مسافرینی که قصد سفر با ویزای توریستی و فرودگاهی را دارند در صورت عدم دریافت دو نوبت واکسن از پرواز ایشان ممانعت به عمل می اید.
  3. همه مسافرین ورودی به عمان می بایست گواهی دریافت دو دوز واکسن مورد تایید وزارت بهداشت عمان با کد QR را به همراه داشته باشند مشروط بر اینکه 14 روز از زمان دریافت دوز دوم گذشته باشد. لیست واکسن های مورد تایید کشور عمان به شرح ذیل میباشد:
    Pfizer - Biontech - Covishield AstraZeneca - Oxford - AstraZeneca - Sinopharm - Moderna - Sinovec - Sputnik - Johnson & Johanson
  4. تمامی مسافرین ملزن به داشتن تست منفی PCR، با اعتبار کمتر از 72 ساعت می باشند، همچنین الزامی است تست PCR دارای کد اعتباری QR باشد.
  5. تمامی مسافرین در صورت نداشتن تست PCR منفی در هنگام ورود به عمان، ملزم به گذراندن قرنطینه اجباری و استفاده از دستبند الکترونیکی می باشند تا زمان دریافت نتیجه منفی تست آنها، در صورت نتیجه مثبت تست، مسافر ملزم به گذراندن 10 روز قرنطینه از تاریخ دریافت نتیجه مثبت آزمایش می باشد، مسافرینی که نتیجه تست آنها مثبت باشد در صورت ارائه مدرکی که نشان دهد از بیماری کووید بهبود یافته است و مدت قرنطینه خود را در کشوری که در آن به بیماری مبتلا گشته گذرانده است از قرنطینه معاف می باشد. (از پذیرش مسافرین بودن تست PCR معذوریم)
  6. کلیه مسافرین باید قبل از سوار شدن به هواپیما در سامانه https://covid19.emushrif.com ثبت نام کرده و نسبت به بارگذاری گواهی واکسیناسیون و همچنین گواهی تست کرونا که هر دوی آنها باید حاوی کد Qr باشند،اقدام نمایند. در صورتیکه مسافر قصد انجام تست را هنگام ورود به عمان داشته باشد باید نسبت به پرداخت هزینه تست کرونا در فرودگاه عمان در سامانه https://covid19.emushrif.com قبل از شوار شدن به هواپیما اقدام نماید.
  7. افراد کمتر 18 سال از ارائه تست PCR و گواهی واکسن معاف می باشند، همچنین مسافرینی که به دلیل بیماری شامل منع واکسیناسیون بر اساس گواهی رسمی پزشک می باشند از ارائه گواهسی واکسن معاف می باشند.
  8. کلیه شهروندان عمانی، خانواده های آنها و غیر عمانی هایی که دارای اقامت معتبر هستند که مطابق با بند 3 این بخشنامه واکسینه نشده اند، مجاز به بازگشت به عمان و رعایت شرایط بهداشتی صادر شده از قبل از 1 سپتامبر 2021 می با شند.
  9. دیپلماتها از ثبت نام در سامانه ذکر شده و همچنین آزمایش PCR معاف می باشند
خارج شدن ایران و عراق از لیست قرنطینه کشور عمان