top-header

به روز رسانی مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کرونا

مقررات سفر به کشور قطر

پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم "هما" در قطر در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور قطر و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مسافران مقیم با شرایط ذیل می توانند به کشور قطر سفر نمایند.

منبع: ایران ایر تاریخ انتشار: 1399/05/22

1. کفیل مسافران می بایست از طریق سایت portal.www.gov.qa نسبت به دریافت اجازه ورود آنان اقدام نمایند. (فرم Exceptional Entry Permit to Qatar Service)

به روز رسانی مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کرونا

2. نصب برنامه EHTERAZ بر روی همراه مسافران و تکمیل اطلاعات درخواستی

3. پس از دریافت اجازه ورود، مسافران می باسیت از طریق www.discoverqatar.qa سبت به انجام رزرو هتل جهت 7 روز قرنطینه اقدام نمایند. به هنگام ورود به کشور قطر آزمایش pcr از مسافران گرفته خواهد شد که در صورت مثبت بودن جواب آزمایش، مدت قرنطینه به 14 روز در هتل رزرو شده افزایش خواهد یافت. شایان ذکر است هزینه هتل و تست pcr بر عهده مسافران بوده و هتل های رزرو شده غیر قابل استرداد می باشند.

لیست مسافرانی که از قرنطینه هتلی مستثنی بوده و می بایست خود را در قرنطینه خانگی نمایند، در سایت ذیل اعلام شده است.

www.qatarairwaysholidays.com/qa-en/welcome-home-7-night-booking/overview

4. تکمیل فرم اطلاعات پزشکی و فرم تعهد نامه پیوس توسط مسافر

مسافران جهت انجام سفر می بایست هر 4 برگه فوق را (اجازه ورود توسط کفیل، رزرو هتل، اطلاعات پزشکی و تعهد نامه) به هنگام سفر به همراه داشته و به هنگام دریافت کارت پرواز به همکاران خدمات فرودگاهی ارائه نمایند. در صورت نقص در مدارک فوق از انجام سفر ممانعت به عمل آمده و بلیت با هزینه های مربوطه استرداد خواهد شد.

همچنین ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی می باشد.