top-header

شرایط پذیرش مسافران ورودی به ایران با پرواز امارات

شرایط پذیرش مسافران ورودی به ایران

شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، شرایط پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین المللی، از تاریخ 15 مرداد 1399 (معادل 05 آگوست 2020 ) به شرح زیر اعلام کرد:

منبع: امارات تاریخ انتشار: 1399/05/10

1. فرم خوداظهاری و تعهدنامه قبل از پرواز توسط مسافرین تکمیل و در بدو ورود به مسئولین مربوطه ارائه گردد.

شرایط پذیرش مسافران ورودی به ایران با پرواز امارات

2. کلیه مسافران بالای 2 سال در پرواز ورودی به ایران می بایست اقدام به انجام آزمایش pcr در محدوده ی 96 ساعت مانده به پرواز نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت در پایگاه بهداشت مرزی تحویل نمایند.

3. غربالگری برای همه مسافران در بدو ورود انجام خواهد شد. در صورت مشکوک بودن مسافران با تابعیت ایرانی، می بایست پس از تکمیل فرم تعهدنامه، خود را به مدت 14 روز قرنطینه خانگی نمایند. همچنین در صورت مشکوک بودن مسافران با تبعیت غیر ایرانی، افراد به محل های مشخص شده از سوی وزارت بهداشت راهنمایی شده و به مدت 14 روز قرنطینه خواهند شد.

هزینه انجام تست 17 دلار و اقامت در هتل حدودا مبلغ 4500000 ریال به ازای هر شب در هتل IBIS واقع در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عهده مسافر است.

4. در صورت نداشتن گواهینامه سلامت و تست کرونا در بدو ورود، مسافرین با تابعیت غیر ایرانی اجازه ورود به کشور را نداشته و بازگردانده خواهند شد. بلیط در چنین شرایطی قابل استرداد نیست و آژانس صادر کننده موظف به اطلاع رسانی به مسافر می باشد.

5. در صورت نداشتن گواهینامه سلامت و تست کرونا در بدو ورود، از مسافران با تابعیت ایرانی تست گرفته شده و به مدت 48 ساعت در هتل IBIS واقع در شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) قرنطینه خواهند شد و در صورت مثبت بودن تست، به بیمارستان منتقل می گردند. لازم به ذکر است هزینه انجام تست 17 دلار و اقامت در هتل حدودا مبلغ 4500000 ریال به ازای هر شب به عهده مسافران می باشد.

6. استفاده از ماسک در فرودگاه ها و در طول پرواز الزامی می باشد.