top-header

شرایط پذیرش مسافرین ورودی به ایران در زمان پاندمی کرونا

شرایط پذیرش مسافرین ورودی در ایران

نظر به لزوم رعایت دستورالعمل جدید اعلامی از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، رعایت موارد ذیل برای کلیه مسافرین ورودی به ایران الزامی می باشد؛

منبع: هواپیمایی قشم ایر تاریخ انتشار: 1399/12/16

کلیه مسافرین ورودی به ایران بالای 8 سال (اتباع ایرانی، خارجی، دیپلمات ها و ...) موظف به ارائه نتیجه منفی تست PCR (پیش از سوار شدن در فرودگاه مبدا و به هنگام ورود به فرودگاه مقصد، پیش از گذرنامه) می باشند.

شرایط پذیرش مسافرین ورودی به ایران در زمان پاندمی کرونا

مهلت اعتبار تست از زمان انجام، تنها 96 ساعت بوده و نتیجه آزمایش می بایست از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی و یا مورد تایی کنسولگری ایران در کشور مبدا باشد.

کلیه مسافرین ورودی ایران ملزم به تکمیل فرم تعهد پذیرش مقررات بهداشتی و فرم خود اظهاری عدم ابتلا به ویروس کووید-19 در فرودگاه مبدا که توسط شرکت حمل کننده به مسافر تحویل داده می شود، می باشند. فرم تکمیل شده می بایست مجددا به نماینده شرکت حمل کننده تحویل گردد.

اطلاعات فرم تعهد پذیرش، مسافرین را جهت تمکین به مقررات بهداشتی از جمله الزام غربالگری حین ورود، آزمایش مجدد PCR عدم استفاده از وسیله نقلیه عمومی گروهی (اتوبوس یا مینی بوس) جهت عزیمت به حل قرنطینه، پرداخت هزینه های انجام آزمایش PCR اقامت احتمالی در هتل، توجیه می نماید.

کلیه مسافرین ورودی، به هنگام ورود تحت غربالگری (مراقبت سندرمیک و تب سنجی) قرار می گیرند و تست مجدد PCR برای مسافرین یا شرایط ذیل انجام خواهد پذیرفت؛

مسافرین مستقیم / غیر مستقیم بالای 8 سال که از مبدا کشورهای پرخطر سفر کرده و یا از آن کشورها به عنوان نقطه ترانزیتی (با اقامت بیش از 4 ساعت) استفاده کرده اند.

مسافرین ورودی از مبدا سایر کشورها که در غربالگری و مراقبت سندرمیک به عمل آمده در مرز ورودی علامت دار و یا مشکوک باشند.

کلیه مسافرین ورودی، ملزم به رعایت قرنطینه 14 روزه، بر اساس شرایط ذکر شده در بند 4 - 3 قرنطینه در دستور العمل یاد شده می باشند.

مسافرین مستقیم / غیر مستقیم به مقصد ایران که ظرف حداکثر دو هفته قبل از موعد سفر، بیش از 4 ساعت در یکی از کشورهای با شرایط ویژه اقامت داشته اند، تا اطلاع ثانوی امکان ورود به ایران را نداشته و پذیرش آنها در فرودگاه کشور مبدا ممنوع می باشد.

مقتضی است قبل از صدور بلیت، کلیه موارد قید شده در دستورالعمل اعلامی توسط دفاتر خدمات مسافرتی مسافرین به دقت مطالعه و اجرایی گردد. (لیست کشورها، شرایط قرنطینه و دیگر موارد لازم الاجرا، در دستور العمل فایل پیوست موجود می باشد.)

رعایت کلیه شرایط ذکر شده در این شیوه نامه برای مسافرینی که واکسن کووید-19 را دریافت کرده اند نیز الزامی می باشد.

تاریخ اجرای این بخشنامه از 13 اسفند ماه 99 (03 مارس 2021) تا اطلاع ثانوی می باشد.