top-header

شرایط ورود مسافرین به کشور عمان در زمان کرونا

شرایط ورود مسافرین در زمان شیوع ویروس کووید-19

<p>شرایط رود مسافرین به کشور عمان در زمان شیوع ویروس کووید-19، جهت بهره برداری لازم به حضور ایفاد می گردد.</p> <p>تاریخ اجرای این بخشنامه از 9 دی ماه (29دسامبر 2020) تا اطلاع ثانوی می باشد.</p>

منبع: قشم ایر تاریخ انتشار: 1399/10/13

1. مسافرین دارای اقامت معتبر، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC Countries) مسافرین دارای ویزای معتبر، مجاز به کشور عمان، بدون تایید قبلی، خواهند بود.

شرایط ورود مسافرین به کشور عمان در زمان کرونا

2. کلیه مسافرین ورودی به کشور عمان می بایست هنگام ورود به این کشور، نسبت به ارائه نتیجه تست PCR منفی خود اقدام نمایند. مهلت اعتبار این تست 72 ساعت قبل از ساعت پرواز می باشد. یادآور می گردد نتیجه تست می بایست از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (دولتی و خصوصی)، به زبان انگلیسی و یا عربی و ممهور به مهر آزمایشگاه باشد.

3. کلیه مسافرین ورودی به کشور عمان می بایست دارای بیمه مسافرتی بین المللی سلامت یک ماهه باشند. به گونه ای که در صورت ابتلا به ویروس کووید-19، کلیه هزینه های درمانی تحت پوشش این بیمه قرار گیرد. شهروندان مقیم کشور عمان، هروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC Countries) و مسافرین درای کارت درمان رایگان، از رعایت این بند از دستور العمل معاف می باشند.

4. کلیه مسافرین، پیش از ورود به عمان می بایست نسبت به ثبت نام اولیه جهت انجام تست PCR در کشور عمان، از طریق تکمیل لینک https://covid19.emushrif.om/traveler/travel اقدام نمایند. هزینه انجام تست 25 ریال عمانی و به عهده مسافر می باشد.

لازم به ذکر است پیش از سفر، نصب و ثبت نام در اپلیکیشن ترصد (+TARASSUD) الزامی می باشد و شرکت های هواپیمایی از پذیرش مسافرینی که مراحلذکر شده را به اجام نرسانیده اند، ممانعت به عمل خواهند آورند.

5. مسافرین ورودی به کشور عمان موظف به ارائه نتیجه منفی تست PCR در هنگام ورود، تهیه دستبند ردیاب اپلیکیشن ترصد (+TARASSUD)، سپری کردن دوره قرنطینه 7 روزه و انجام مجدد تست PCR ر روز هشتم پس از ورود به کشور عمان می باشند.

6. پرسنل پروازی و مسافرین کودک دارای 15 سال سن و کمتر، از انجام تست PCR در هنگام ورود و تهیه دستبند ردیاب اپلیکیشن ترصد، معاف می باشند.

7. پرسنل پروازی، معاف از قرنطینه و موظف به رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و اقدامات احتیاطی مورد تایید وزارت بهداشت کشور عمان می باشند.

8. مسافرین دیپلمات شاغل در سفارت های رسمی کشورهای خارجی مستقر در عمان و مسافرین دیپلماتی که به عنوان توریست وارد کشور عمان می شوند، از انجام تست PCR در هنگام ورود و تهیه دستبند ردیاب اپلیکیشن ترصد، معاف می باشند. لیکن این افراد می بایست دوره قرنطینه 7 روزه را سپری نمایند.

شرکت های هواپیمایی و کلیه دفاتر خدمات مسافرتی موظفند بر حسن اجرای کلیه موارد ذکر شده در این بخشنامه نظارت کامل داشته باشند. بدیهی است هر گونه تخطی از این موارد مشمول پیگرد قانونی خواهد بود.