top-header

شرایط ورود به عمان

قوانین ورود مسافرین به عمان

براساس آخرین تصمیمات کمیته مقابله با COVID-19 کشور عمان، مقامات سازمان هواپیمایی کشور عمان شرایط ورود مسافران به این کشور را به شرح ذیل اعلام داشت:

منبع: هواپیمایی قشم ایر تاریخ انتشار: 1400/08/09

تمامی شهروندان عمانی، ساکنان عمان، دارندگان ویزای عمان، کسانی که برای سفر به عمان نیازی به ویزا نداشته و کسانی که می توانند در بدو ورود ویزا دریافت کنند، طبق سیستم پیش از کووید-19 مجاز به ورود به عمان هستند.

شرایط ورود به عمان

همه مسافرانی ورودی به عمان ملزم به ارائه گواهی واکسن COVID-19 دارای QR کد، مبنی بر انجام دو دوز از هر واکسن COVID-19 تایید شده در عمان می باشند.

(OXFORD , PFIZER , BIONTE , COVISHIELD , ASTRAZENECA , SINOVAC , SPUTNIK , ASTRAZENCA SINOPHARM , MODERNA) و یا یک دوز از واکسن JOHNSON & JOHANSON . آخرین دوز می بایست حداقل چهارده (14) روز قبل از زمان تخمینی ورود به عمان دریافت شده باشد. وزارت بهداشت فهرست واکسن های تایید شده در عمان را منتشر و به روز می کند.

تمامی مسافران ورودی عمان ملزم به ارائه نتیجه منفی آزمایش PCR COVID-19 با کد QR پیش از سفر بوده و از قرنطینه معاف هستند، اعتبار نتیجه تست 96 ساعت از زمان انجام آزمایش تا زمان رسیدن به عمان جهت پروازهای با طول مدت بیش از 8 ساعت و پروازهای عبوری و 72 ساعت جهت پروازهای با طول مدت کمتر می باشد.

تمامی مسافرانی که طبق بند پیشین این بخشنامه بدون داشتن نتیجه منفی آزمایش COVID-19 وارد عمان می شوند، در بدو ورود تحت آزمایش PCR COVID-19 قرار گرفته و مسافر ملزم به قرنطینه اجباری با دستبند ردیاب الکترونیک تا دریافت نتیجه منفی آزمایش PCR است.

در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش PCR، مسافر می بایست از تاریخ آزمایش به مدت ده روز (10) تحت ایزوله بهداشتی اجباری قرار گیرد. به جز مسافرانی که از کووید-19 بهبود یافته اند اما در بدو ورود آزمایششان مثبت بوده است، مشروط بر اینکه بتوانند مدرکی مبنی بر تکمیل دوره ایزوله ای تجویز شده در کشوری که در آن آلوده شده اند، ثبل از سفر به عمان ارائه دهند، از ایزوله سازی بهداشتی معاف هستند.

تمامی مسافرین ورودی عمان، ملزم به تکمیل پیش ثبت نام از طریق سامانه https://covid19.emushrif.omبارگذاری گواهی واکسن و همچنین گواهی PCR COVID-19 دارای QR کد (شامل هر دو گواهی) می باشند. چنانچه مسافر ترجیح دهد تست PCR COVID-19 را در بدو ورود انجام دهد، می بایست هنگام ثبت نام از طریق پلت فرم https://covid19.emushrif.om پیش از پذیرش در فرودگاه مبدا، هزینه های مقرر را بپردازد.

تمامی مسافران 18 ساله و کمتر از الزامات واکسن و آزمایش PCR معاف می باشند. مسافرانی که مطابق با شرایط پزشکی آن ها از دریافت واکسن منع شده اند با ارائه گواهی پزشکی تایید شده از انجام آزمایش و ارائه نتیجه آن معاف هستند.

تمامی مسافران ورودی به جز شهروندان عمان ملزم به ارائه بیمه درمانی بین المللی می باشند که هزینه درمان کووید-19 را برای مدت حداقل یک ماه پوشش دهد، پوشش دهد.

اتباع عمانی و خانواده های آنها و غیر عمانی های شاغل عمان در واحدهای دولتی یا خصوصی و دارای اقامتگاه معتبر که طبق بند 2 این بخشنامه واکسینه نشده اند، مجازند با رعایت شرایط بهداشتی صادر شده قبل از 1 سپتامبر 2021 به کشور عمان بازگردند.

دیپلمات های شاغل در نمایندگی های دیپلماتیک خارجی دارای اعتبارنامه عمان و دیپلمات های بازدید کننده از ثبت نام در https://covid-19.emushrif.om و از آزمایش PCR COVID-19 مستثنی هستند.

مسئولیت اطلاع رسانی موثر در خصوص شرایط پذیرش مسافر، نقص مدارک و ارائه مدارک تقلبی بر عهده آژانس صادر کننده بلیت می باشد. در صورت مشاهده موارد مورد اشاره آژانس مربوطه مشمول جریمه خواهد شد.

در صورت عدم رعایت شرایط فوق از پذرش مسافر ممانعت بعمل خواهد آمد.

تمامی مسئولیت عدم پذیرش مسافر توسط اداره مهاجرت، اعم از مادی و معنوی متوجه مسافر خواهد بود.

این بخشنامه از تاریخ 1400/08/09 لازم الاجراست.