top-header

الزام استعلام وضعیت بیماری کرونا مسافرین پروازهای داخلی

اصلاحیه هواپیمایی قشم ایر مبنی بر الزام استعلام وضعیت بیماری کرونا مسافرین

نظر به لزوم رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص عدم جابه جایی مسافران با نتیجه تست کرونی مثبت در پروازهای داخلی، رعایت موارد به شرح پیوست اجباریست عواقب ناشی از هرگونه تخطی بر عهده شرکت خدمات مسافرتی مربوطه می باشد. تاریخ اجرای این بخشنام از 04 آذر ماه (23 نوامبر 2020) می باشد.

منبع: هواپیمایی قشم ایر تاریخ انتشار: 1399/09/04

با توجه به رزرو بلیت های هواپیمایی قشم از طریق سیستم رزرواسیون شرکت نیرا، تمهیداتی جهت برسی وضعیت مسافرین در خصوص مجاز بودن صدور بلیت توسط این شرکت پیاده سازی شده است. سامانه رزرواسیون این شرکت از طریق اتصال به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امکان بررسی وضعیت ابتلا به بیماری Covid-19 مسافرین را با رصد کد ملی متقاضیان سفرهای داخلی میسر می سازد.

الزام استعلام وضعیت بیماری کرونا مسافرین پروازهای داخلی

لازم به ذکر است کلیه افرا با نتیجه تست مثبت، به مدت 14 روز پس از ثبت نتیجه تست در سامانه وزارت بهداشت،مجاز به انجام سفر هوایی داخلی نبوده و امکان صدور بلیت برای این افراد وجود نخواهد داشت و سیستم به صورت خودکار مانع از ادامه فرآیند رزرو بلیت اط طریق ترمینال نیرا و وب سرویس خواهد شد.

1. جهت صدور بلیت از طریق ترمینال نیرا، می بایست از دستور زیر استفاده گردد:

PCHK/DOC NO/DEPARTUREDATE

EX:PCHK/005527543/20DEC20

2. به منظور صدور بلیت توسط سامانه های آنلاین، وب سرویسی جهت بررسی وضعیت سلامت مسافر پیاده سازی شده که مستندات آن بر روی سایت شرکت موجود می باشد. کلیه شرکتهای خدمات مسافرتی در صورتی که به سامانه وزارت بهداشت متصل نباشند، موظف به استفاده از وب سرویس بررسی وضعیت ابتلا به Covid-19 ارائه شده توسط شرکت نیرا می باشند.

با توجه به امکان ابتلای مسافرین به ویروس Covid-19 در بازه زمانی تاریخ صدور بلیت و تاریخ پرواز، استعلام وضعیت ابتلا مجددا 8 ساعت قبل از ساعت پرواز توسط سیستم انجام شده و در صورت ابتلا، پیامکی به مسافر جهت عدم امکان پذیرش مسافر ارسال خواهد شد.

در صورت مراجعه مسافرین فاقد شرایط به فرودگاه، از سوار شدن مسافر ممانعت به عمل خواهد آمد مسافرین جهت استرداد وجه بلیت می بایست به دفاتر صادر کننده مراجعه نمایند.

در هنگام ارسال لیست گروهی مسافرین توسط نمایندگان فروش ، در صورت وجود مسافری با نتیجه مثبت تت در لیست، تمامی لیست مرجوع شده و موارد جهت اصلاح ارسال مجدد به نمایندگان اعلام می گردد.