top-header

به روزسانی مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کنونی

مقررات ورود مسافران

مقررات جدید سفر به کشور قطر و رعایت پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19) به شرح ذیل اعلام میگردد. مسافران با ملیت / اقامت قطر و مسافران دارای وسزا می توانند با شرایط ذیل از کشور ایران به کشور قطر سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه 1266 م ب می گردد.

منبع: هواپیمایی ایران ایر تاریخ انتشار: 1400/09/17

کلیه مسافران بالای 12 سال در پروازهای ورودی قطر می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش pcr در محدوده 72 ساعت مانه به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک http://health.behdasht.gov.ir می باشد.

به روزسانی مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کنونی

جهت مسافران دارای ملیت و اقامت قطر که دارای کارت واکسیناسیون نمی باشند، انجام تست pcr قبل از پرواز و 7 روز قرنطینه خانگی الزامی می باشد. همچنین مسافران دارای ملیت و اقامت قطر دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسون یا فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا سینوفارم یا اسپوتنیک 14 روز گذشته باشد، از انجام تست pcr قبل از پرواز و قرنطینه خانگی معاف خواهند بود.

تست آنتی بادی برای مسافران دارای کاارت واکسن سینوفارم یا اسپوتنیک الزامی است.

مسافران قبل از پرواز می بایست خود را در لینک https://www.ehteraz.gov.qa بصورت online ثبت نام نموده و کپی از تاییده نهایی را به همراه داشته باشند. این مقررات شامل مسافران دارای ملیت و اقامت قطر نمی گردد.

تکمیل فرم تعهدنامه در لینک ذیل جهت مسافرانی که دارای کارت واکسیناسیون نمی باشند، الزامی است. جهت اطلاعات بیشتر و مقررات بروز کشور قطر می توانند از لینک ذیل استفاده نمایید.

https://covid-19.moph.gov.qa/EN/travel-and-return-policy/Pages/default.aspx

مسافران دارای ویزا می توانند با پاسپورت دارای اعتبار حداقل 6 ماهه، بیمه مسافرتی پزشکی، بلیت رفت و برگشت حداکثر 3 ماهه و کارت واکسیناسیون جانسون یا فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا سینوفارم یا اسپوتنیک که از آخرین نوبت آن 14 روز گذشته باشد، به کشور قطر سفر نمایند. تست آنتی بادی برای مسافران دارای کارت واکسن سینوفارم یا اسپوتنیک الزامی است.

انجام تست pcr و تاییدیه از سایت https://www.ehteraz.gov.qa نیز برای این مسافران قبل از انجام سفر الزامی می باشد.