top-header

مقررات استرداد بلیت پروازهای داخلی آسمان بدلیل تغییرات زمانی

قوانین استرداد بلیت با تغییرات زمانی

به آگاهی می رساند، به منظور تکریم و ارتقاء رضایتمندی مسافران محترم شرکت هواپیمایی آسمان، هرگونع تغییر پیش بینی شده در برنامه ی زمانی پروازهای این شرکت از طریق ارسال PNR به Queue دفاتر خدمات مسافرتی اعلام می گردد. لذا ضروری است همکاران محترم در دفاتر آژانس ها، Queue دفتر خود را به طور مرتب، بررسی و تغییرات اعلام شده در Queue را حداکثر تا دو ساعت پس از اعلام توسط آسمان به نحو مقتضی به مسافران گرامی اعلام و نسبت به کسب نظر قطعی مسافر در خصوص برنامه ی جدید به شرح زیر اقدام نمایند:

منبع: هواپیمایی آسمان تاریخ انتشار: 1400/11/18

در صورت تایید زمان جدید توسط مسافر می بایست تغییرات در PNR (HR) تایید شود.

مقررات استرداد بلیت پروازهای داخلی آسمان بدلیل تغییرات زمانی

در صورت یکه پرواز تاخیر دو ساعت و بیشتر داشته و مسافر تمایلی به انجام سفر در ساعت/زمان جدید نداشته باشد، دفاتر خدمات مسافرتی می بایست ضمن ابطال فوری PNR (XE) ، کل وجه بلیط استفاده نشده و عوارض مربوط به آن را بدون دریافت جریمه مسترد (RF) نمایند.

پروازهای زیر دو ساعت تاخیر در صورت عدم تمایل مسافر به انجام سفر مشمول جریمه براساس مقررات CRCN خواهد بود.

در صورت انجام پرواز زودتر از زمان درج شده در بلیت (تعجیل پرواز) و اعلام مسافر مینی بر عدم تائید ساعت جدید (پیش از زمان NO-SHOW ) بلیت بدون دریافت جریمه مسترد می گردد. نتیجه اطلاع رسانی تغییرات به مسافر می بایست در غالب RMK در PNR مسافر وارد شود.

در صورتیکه تا سه ساعت پس از اعلام تغییر برنامه زمانی توسط هاپیمایی آسمان، هیچ یک از اقدامات مشروح در بند1، 2 و 3 بالا انجام نگردد، تغییرات از نظر آسمان تائید شده محسوب می گردد و در نتیجه استرداد بلیت بر اساس مقررات CRCN جاری می باشد.

در مواردی که بلیت مسافر دارای دو یا چند Segment در شبکه پروازهای داخلی هواپیمایی اسمان بوده و در نتیجه ی تغییرات زمانی، مسافر تمایلی به استفاده از سایر Segment ها نداشته باشد (صرف نظر از اینکه دو یا چند Segment در یک PNR بوده و یا در دو یا چند PNR جداگانه ایجاد و بلیت مجزا صادر شده باشد)

به منظور استرداد بدون جریمه بلیت، PNR و بلیت مسافر می بایست (پیش از زمان پرواز NO-SHOW)، باطل و مسترد گردد، در غیر این صورت بلیت های مربوط، مشمول جریمه NO-SHOW خواهند بود.

ادامه مسیر با شرکت هواپیمایی مندرج در توافقناه چند جانبه (بخشنامه 1548)، نیز مشمول مقررات بند 6 می شوند.

تبصره: رعایت حداقل زمان اتصال بین دو پرواز MCT (بخشنامه شماره 41-300/1173) بمنظور اجرایی شدن بند 6 الزامی است.

بخشنامه پیش رو ناقص اجرای هیچ یک از مفاد شیوه نامه 2040 (حقوق مسافر در پروازهای داخلی سازمان هواپیمایی کشوری اسفند1399) نمی باشند.

بدیهی است مسئولیت اعلام تغییرات زمانی به مسافران بر عهده دفاتر خدمات مسافرت می باشد و در صورت بی توجهی به هریک از موارد یاد شده در بالا، طبق شوابط و مقررات داخلی آسمان (از طریق اعمال جریمه نقدی، قطع Sign و ... ) اقدام خواهد گردید.

خاطر نشان می شود متعاقب اجرای بخشنامه حاضر، بخشنامه شماره 1398/41-300 کام لن یکن می گردد