top-header

بروز رسانی مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کنونی کرونا

شرایط سفر به کشور قطر

مقررات جدید سفر به کشور قطر و رعایت پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19) به شرح ذیل اعلام می گردد. مسافران با ملیت / اقامت قطر و مسافران دارای ویزا می توانند با شرایط ذیل از کشور قطر سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه 1259/م ب می گردد.

منبع: هواپیمایی ایران ایر تاریخ انتشار: 1400/08/24

کلیه مسافران بالای 12 سال در پروازهای ورودی به قطر می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز در یکی ز مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک http://health.behdasht.gov.ir می باشد.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کنونی کرونا

مسافران دارای ملیت و اقامت قطر که دارای کارت واکسیناسیون نمی باشند، می بایست 7 روز قرنطینه خانگی شوند. همچنین مسافران دارای ملیت و اقامت قطر دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسون یافایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا سیتوفارم یا اسپوتنیک 14 روز گذشته باشد، از قرنطینه خانگی معاف خواهند بود. تست آنتی بادی برای مسافران دارای کارت واکسن سینوفارم یا اسپوتنیک الزامی است.

مسافران قبل از پرواز می بایست خود را در لینک https://www.ehteraz.gov.qa بصورت online ثبت نام نموده و کپی از تاییده نهایی را به همراه داشته باشند.

تکمیل فرم تعهدنامه در لینک ذیل الزامی است. جهت اطلاعات بیشتر و مقررات بروز کشور قطر می توانید از لینک ذیل استفاده نمایید.

https://covid-19.moph.gov.qa/EN/travel-and-return-policy/Pages/default.aspx

مسافران دارای ویزا می توانند با پاسپورت دارای اعتبار حداقل ماهه، بیمه مسافرتی پزشکی، بلیت رفت و برگشت حداکثر ماهه و کارت واکسیناسیون جانسون یا فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا سینوفارم یا اسپوتنیک که از آخرین نوبت آن روز گذشته باشد، به کشور قطر سفر نمایند. تست آنتی بادی برای مسافران دارای کارت واکسن سینوفارم یا اسپوتنیک الزامی است.

انجام تست PCR و تاییدیه از سایت https://www.ehteraz.gov.qa نیز برای مسافران قبل از انجام سفر الزامی می باشد.

کلیه مسافران دارای ویزا به غیر از ویزای pre-issued family می بایست به مدت 2 روز قرنطینه هتلی گردند. انجام رزرو هتل قبل از انجام سفر در سایت https://www.discoverqatar.qa/welcome-homeالزامی می باشد.