top-header

ارائه تست منفی PCR برای مسافران بالای 6 سال ترکیه

الزامی بودن تست PCR در مسیر ترکیه

با توجه به مقررات کشور ترکیه ارائه تست منفی PCR از تاریخ 30 دسامبر 2020 جهت تمامی مسافران کشور ترکیه (بالای 6 سال) الزامی است و برای سایر مقاصد همانند گذشته، الزام تست بر اساس قوانین Timatic می باشد.

منبع: ترکیش تاریخ انتشار: 1399/10/17

همچنین لازم به ذکر است نتیجه تست فقط به زبان انگلیسی، با تاریخ میلادی و با توجه به محدودیت های کشور مقصد قابل پذیرش می باشد.

ارائه تست منفی PCR برای مسافران بالای 6 سال ترکیه

ضمن اعلام ابطال بخشنامه های شماره 2020/29-19oct و 2020/27-28sep موارد ذیل به استحضار می رساند:

مسافرینی که پرواز آنها از تاریخ 30 دسامبر 2020 تا 28 فوریه 2021 از مبدا ایران و تاریخ صدور بلیط از 11 ژوئن 2020 تا 28 فوریه 2021 است که به دلیل عدم ارائه تست منفی و با عدم تطبیق تست با شرایط مورد نظر کشور مقصد (مانند الزام ارائه تست با تاریخ میلادی، الزام ارائه تست به زبان انگلیسی...) از پرواز آنها در فرودگاه ممانعت بعمل آمده باشد.همچنین مسافرانی که نتیجه تست آنها مثبت باشد، اعمال تغییرات توسط آژانس صادر کننده بلیط به صورت Involuntary در همان کابین پروازی میسر می باشد. (در صورت اعمال تغییر Involuntary ، نگهداری مدارک تست مثبت الزامی می باشد.)

امکان تغییر تاریخ به صورت Involuntary تنها در صورتی که کلیه کوپن های پروازی تا تاریخ 20 مارس 2021 استفاده گردد میسر می باشد و خارج از این بازه طبق قوانین بلیط خواهد بود.

تغییر تاریخ سگمنتهای پروازی که همان بلیط هستند، به تعداد روزهایی که سفر اولیه تحت تاثیر قرار گرفته باشد، بلا مانع است.

در صورتی که مسافر در نقطه ترانزیت در پرواز ادامه میسر پذیرش نگردد. اعمال تغییرات به صورت Involuntary تنها توسط دفتر فروش ترکیش ایرلاینز با توجه به شرایط و صلاحدید در فرودگاه استانبول مقدور می باشد و هرگونه اعمال تغییرات توسط آژانس صادر کننده تنها طبق شرایط بلیط مقدور است.