top-header

بروزرسانی مقررات سفر به کشور ایتالیا در شرایط کرونا

تکمیل فرم اظهارنامه بصورت آنلاین در سفر به ایتالیا

پیرو اطلاع واصله از نمایندگی فروش "هما" در ایتالیا در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور ایتالیا و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور ایتالیا سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه1231 م ب می گردد.

منبع: هواپیمایی ایران ایر تاریخ انتشار: 1400/03/10
  • پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس
  • اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس، بلیت تایید شده هواپیما یا قطار در ادامه مسیر به کشور صادر کننده کارت اقامت بصورت ترانزیت الزامی است.
  • ویزای تایپ D یتالیا دارای اعتبار
  • ویزای تایپ C ایتالیا دارای اعتبار به غیر از ویزای صرفا توریستی
  • مسافران بصورت ترانزیت بین المللی هوایی

کلیه مسافران بالای 2 سال در پروازهای ورودی به ایتالیا می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تائید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور ایتالیا در شرایط کرونا

لیست مراکز تائید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک http://health.behdasht.gov.ir می باشد. افرادی که اعتبار کارت اقامت آنان در بازه زمانی 01AUG20-31JUL21 به پایان رسیده و یا به پایان خواهد رسید، جهت انجام مسافرت تا تاریخ 31JUL21 معتبر می باشد.

به همراه داشتن کارت منقضی شده جهت انجام سفر الزامی می باشد.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست خود در لینک https://app.euplf.eu بصورت online ثبت نام نموده و کپی از تائید نهایی را به همراه داشته باشند. پس از ورود به ایتالیا، مسافران می بایست به مدت 10 روز در محل سکونت خود را قرنطینه خانگی نمایند.

همچنین ورود هر گونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند.

استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه الزامی می باشد.