top-header
انواع مهاجرت

انواع مهاجرت

مهاجرت یک تصمیم بزرگ برای زندگی هر فردی می باشد. هر فردی که تصمیم می گیرد به کشورهای خارجی مهاجرت کند در ابتدا باید کاملا منطقی و آگاهانه روی تصمیم خود فکر کند و همه ی جوانب خوب و بد سفر خود را بسنجد.

انواع مهاجرت

بعضی افراد به دلیل وابستگی به محیط زندگی خود و خانواده و دوستان

مهاجرت

برایشان کار راحتی نیست. البته ناگفته نماند که امروزه به دلیل گسترش تکنولوژی در سراسر دنیا و تمامی وسایل ارتباطی این حس دلتنگی قابل تحمل تر شده است.

پس از تصمیم نهایی خود باید انواع مهاجرت را مورد بررسی قرار دهید.

راه های مهاجرت به هفت دسته یا گروه تقسیم می شوند:

  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق سرمایه گزاری
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • مهاجرت از طریق ویزاهای مخصوص برای هنرمندان و ورزشکاران

مهاجرت از طریق کار:

این نوع روش از مهاجرت مورد توجه بسیاری از افراد می باشد زیرا در همان ابتدا ورود به کشور خارجی کار و درآمد خود را دارد. کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند، انگلیس از طریق امتیاز بندی این امکان را برای مهاجرت افراد فراهم می کنند.

در این سیستم امتیاز بندی به تمامی فاکتورهای سن، تحصیلات، سابقه کاری، سطح زبان و توانایی افراد توجه می شود و اگر شخص مهاجر جوان و تحصیل کرده و دارای سطح زبان بالایی باشد امتیاز بالاتری را می گیرد و امکان استخدام وی بیشتر است.

در کشورهایی مثل آلمان و اتریش ویزای کاری برای مهاجرین صادر می شود و فرد می تواند در تایم مشخصی دنبال کار بگردند و اقامت کاری بگیرد. در ویزاهای کاری افراد اجازه همراه ندارند اما پس از پیدا کردن کار می توانند برای همراهان خود درخواست ویزا کنند. ویزای کاری زکانی به افراد داده می شود که کارفرمایی در کشور خارجی شما را پذیرفته باشد.

مهاجرت از طریق تحصیل:

یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت برای نوجوانان و جوانان مهاجرت از طریق تحصیل است. افراد می توانند در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و از طریق آکادمی ها و یا از طریق دانشگاه ها برای این نوع مهاجرت اقدام کنند.

چیزی که در این نوع از مهاجرت بسیار دارای اهمیت می باشد این است که بین آخرین مدرک تحصیلی و اقدام شما برای ادامه ی تحصیل در کشور خارجی وقفه ی زیادی نیفتاده باشد و در اصطلاح گپ تحصیلی نداشته باشید. داشتن مدرک زبان و هم چنین تمکن مالی از جمله ارکان مهم این نوع از مهاجرت است.

در کشورهای اروپایی اگر فرد مهاجر به زبان کشور مقصد تسلط کافی را داشته باشد می تواند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی کشور تحصیل کند اما باید توجه داشته باشید در این نوع از پذیرش نیز تمکن مالی اهمیت بسیاری دارد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری:

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نیز متقاضیان خاص خود را دارد و در این نوع از مهاجرت فرد به شرایط اقتصادی کشور پذیرنده و همچنین امنیت سرمایه گذاری خود توجه می کند. نرخ مصادره اموال، میزان مالیات بر درآمد و کنترل فساد اداری از جمله مواردی هستند که در این نوع از مهاجرت مورد بررسی قرار می گیرند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یا از طریق ملک، یا از طریق ثبت شرکت و یا از طریق خود حمایتی انجام می شود.

مهاجرت از طریق تولد فرزند:

کشورهایی که به فرزندانی که در کشور آنها متولد می شوند اقامت می دهند از قوانینی به نام

اصل خاک

یا اصل خون پیروی می کنند و به این فرزندان تابعیت از طریق تولد می دهند.

مهاجرت از طریق ازدواج:

زمانی که شما با فردی که تابعیت کشوری را دارد یا اقامت دائمی کشوری را دارد ازدواج می کنید می توانید از طریق وی اقدامات خود را برای گرفتن اقامت آن کشور انجام دهید. اما در این نوع از مهاجرت اولا باید ازدواج این دو فرد در کشور ایران و یا کشور مقصد و یا کشور دیگری به ثبت رسیده باشد.

دوما افراد باید اسناد و مدارکی را ارائه دهند که زمان زیادی است که همدیگر را می شناسند. سوما فردی که تابعیت و یا اقامت آن کشور را دارد باید مدارکی را ارائه دهند که از تمکن مالی برخوردار است و می تواند ازدواج کند.

مهاجرت از طریق ویزاهای مخصوص برای هنرمندان و ورزشکاران:

در این نوع از مهاجرت به هنرمندان و ورزشکارانی که در سطح بین المللی شناخته شده اند از طریق کمپانی ها و یا دفاتر و گالری های هنری خاصی دعوتنامه ایی ارسال می شود و از آنها خواسته می شود که به کشور دعوت کننه مهاجرت کنند.

هنرمندان و ورزشکارانی که می توانند از طریق هنر و یا ورزش خود در آن کشور کسب درآمد کنند و یک بیزینس فردی ایجاد کنند از این طریق می توانند برای مهاجرت اقدام نمایند. کشور اتریش و کانادا اکنون از این افراد استقبال می کند اما این افراد باید مدارکی ارئه دهند که در سالهای اخیر از هنر و ورزش خود درآمد خوبی را کسب کرده اند.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال