top-header
نکات ضروری سفر در سنگاپور

نکات ضروری سفر در سنگاپور

هر مسافری برای سفر به کشور مقصد نگرانی ها و استرس هایی را دارد و ما در این مطلب سعی میکنیم شما را با چندین نکات ضروری برای سفر به کشور سنگاپور آشنا کنیم تا سفری راحت ترو دلچسبی را تجربه کنید و از تمام اطلاعات لازم آگاهی داشته باشید.
نکات ضروری سفر در سنگاپور

زبان: اکثر مردم سنگاپور به زبان انگلیسی صحبت می کنند. زبان های ماندارین، مالایی و تامبل نیز در بعضی مناطق رایج است.

مسائل پولی: پول رایج سنگاپور دلار می باشد. خدمات تبدیل ارز در فرودگاه سنگاپور و در بسیار از فروشگاه ها و هتل ها ارائه می شود ودستگاه های خود پرداز 24 ساعته فعالند و کارت های اعتباری اصلی نظیر ویزا، مستر کارت و امریکن اکسپرس را قبول می کنند.

تاکسی: تاکسی های سنگاپور با سیستم متری کار می کنند که نرخ ورودیه آنها حدود 3 تا 40/3 دلار است، اما در اوقات شلوغی مبلغ اضافه دریافت می کنند. برای رزرو تاکسی می توانید با سیستم یکپارچه (63425222) تماس بگیرید.

ولتاژ برق: ولتاژ برق 220 ولت و پریزها به صورت سه شاخه می باشند، اما از اکثر فروشگاه ها می توانید با قیمت ارزان آداپتور بخرید.

آب آشامیدنی: آب تمامی شیرها کاملا سالم و آشامیدنی است. سنگاپور در منطقه گرمسیری واقع است در نتیجه به دلیل رطوبت و گرمای زیاد، به اندازه کافی آب بنوسید.

آب و هوا: آب و هوای سنگاپور گرم و مرطوب است و در طول سال نوسانات کمی دارد. متوسط دمای روزانه 31 درجه سانتی گراد است و این دما در شب به 24 درجه سانتی گراد می رسد، در نتیجه در انتخاب لباس دقت کنید. سنگاپور همیشه آفتابی است پس عینک آفتابی را فراموش نکنید.

استفاده از تلفن: کد بین المللی کش.ر سنگاپور 65+ می باشد. اما در سنگاپور اگر رومینگ بین المللی بر روی گوشی خود داشته باشید، به صورت خودکار به شماره های محلی وصل می شود و نیازی ندارد که 65+ را بگیرید.

رزرو هتل: شما در فرودگاه می توانید هتل خود را از کانتر های 24 ساعته رزرو هتل انتخاب کنید.

گم کردن یا دزدی اموال: اگر طول سفر اشیای گران بهای خود را گم کردید یا اینکه اموالتان دزدیده شد، با دفتر مرکزی Tanglin Dividional شماره (63910000) تماس بگیرید و حادثه را گزارش کنید.

گم کردن پاسپورت: اگر پاسپورت خود را گم کردید به پلیس گزارش دهید، سپس به اداره مهاجرت (تلفن 63916100) بروید تا ویزای موقت دریافت کنید. بعد از آن به سفارت کشور خود اطلاع دهید تا اقدامات لازم را برای بازگشت شما انحام دهند.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن در تمامی مکان هایی که تهویه مطبوع دارند نظیر مراکز خرید، رستوران ها، پارک های سر پوشیده و سینماها ممنوع است. سیگار همچنین در اتوبوس های عمومی، ترن های تندرو، تاکسی ها و آسانسورها ممنوع است. سیگار کشیدن در اماکن عمومی برای اولین بار 1000 دلار سنگاپور جریمه دارد. بد نیست این را بدانید که در سنگاپور زیر سیگاری تولید نمی شود!

انعام دادن: انعام دادن در سنگاپور ماداول نمی باشد، زیرا اکثر هتل ها و رستوران ها 10% حق سرویس اضافه دریافت می کنند. اما اگر در رستورانی بودید که حق سرویس دریافت نمی کرد و خدمات خوبی ارائه می داد، می توانید انعام دهید.

مالیات فرودگاه: حق سرویس مسافران که معادل 21 دلار سنگاپور می باشد در بلیط ها لحاظ شده است. اگر این کار انجام نشده باشد، شما باید 21 دلار سنگاپور را هنگام ورود پرداخت کنید. مسافرانی که کمتر از 24 ساعت در بخش ترانزیت می مانند، می تونند بدون پرداخت حق سرویس از فرودگاه خارج شوند.

فروشگاه های معاف از مالیات: 7% مالیات کالاها و خدمات برای کالاهایی که گردشگران با خود به خانه می برند، به آنها عودت داده می شود. 2 سرویس به نام های Global Blue و Premier فرآیند بازپرداخت را انجام می دهند. شما اگر از فروشگاهی که تابلوهای Global Blue و Premier دارند خرید بالاتر از 100دلار انجام دهید، آنها موظفند چک یا واچر بازپرداخت را به شما تحویل دهند.

هنگام خروج از سنگاپور واچر یا چک های خرید خود را به کانتر بازپرداخت فرودگاه تحویل دهید، آنها بدون هیچ مشکلی آن را به شما پرداخت می کنند.

امنیت: سنگاپور یکی از امن ترین شهرهای توریستی دنیا می باشد، حتی خانم ها هم می توانند در شب به تنهایی در خیابان ها راه بروند، اما طبق گفته پلیس محلی "میزان جرم جنایت پایین به معنی امنیت کامل نیست" در نتیجه باید مراقل موارد خاص باشید.

بیشتر بخوانید:

سنگاپور، شهر شیرها

منبع: مجله پیام آسمان ایرانیان