top-header
توصیه های یک جهانگرد برای داشتن سفری راحت

توصیه های یک جهانگرد برای داشتن سفری راحت

فروغ بیداری " کریستی ودرو " فردی است که در طی 10 سال گذشته به شهرهای زیادی در سراسر دنیا سفر کرده و یک جهانگرد حرفه ای محسوب می شود . از این رو اگر عاشق مسافرت و بازدید از شهرها و روستاها و آشنایی با فرهنگ های مردم دیگر سرزمین های جهان هستید شاید بد نباشد توصیه های جامع و عمومی او در رابطه با سفری امن و راحت را بخوانید و پیشنهادهایش را دست کم برای یک سفر امتحان کنید.

توصیه های یک جهانگرد برای داشتن سفری راحتانعطاف پذیر باشید

در طول سفر شاهد رویدادهای گوناگونی خواهید بود . ممکن است در ترافیک های جاده ای گرفتار شوید یا هواپیما تان ( قطار ) تاخیر داشته باشد.

نکنه ای که در چنین مواقعی باید بدانید این است که با حفظ خونسردی و پیشگیری از هر گونه خشم و عصبانیت بحران پیش آمده را پشت سر بگذارید . صبر یکی از کلیدی ترین راهکارها برای داشتن سفری راحت و شاد

یادگیری جملات روزمره کشور مقصد

حتی اگر به زبان انگلیسی تسلط کافی دارید بهتر است پیش از سفر به کشورهای غیر انگلیسی زبان برخی از جملات و عبارت های روزمره آن ها همانند " تشکر " " خواهش می کنم " " لطفا " " متاسفم " و ... را یاد بگیرید . زیرا ممکن است شهروندان کشور مقصد انگلیسی ندانند و در این حالت ارتباط برقرار کردن با آن ها دشوار خواهد بود .

مواظب وای فای های رایگان باشید

هنگامی که وای فای رایگان کافه یا فرودگاه استفاده می کنید سعی کنید تا حد امکان وارد حساب بانکی خود نشوید . اینگونه دسترسی های اینترنتی از امنیت کامل برخوردار نیستند و ممکن است سارقان سایبری به اطلاعات حساب شما دسترسی پیدا کنند .

برای تصمیم های ناگهانی هم جا بگذارید

درست است که بیشتر ما از قبل برای همه لحظات سفر خود برنامه ریزی می کنیم تا بیشترین استفتده را از وقتمان داشته باشیم اما بد نیست گوشه ای از زمان خود را برای تصمیم های ناگهانی و خواسته های لحظه ای خود نیز خالی کنید . در لحظه زندگی کنید و لذت ببرید .

فهرست کنید

یک هفته پیش از سفر از تمامی وسایل لباس ها و ابزار مورد نیاز خود یک لیست تهیه کنید تا هنگام ترک منزل چیزی را فراموش نکرده و در طول مسافرت دستتان در حنا نماند .

همیشه خود را بیمه مسافرتی کنید

شما نمی دانید که در طول سفر با چه مسائلی رو به رو خواهید شد بنابراین شرط عقل این است که پیش از مسافرت خود را بیمه کرده و هزینه های احتالی تان را کمتر کنید .

خرید اینترنتی بیمه مسافرتی

زیاد عکس بگیرید

شاید در طول سفر این موضوع چندان مهم به نظر نرسد اما چند ماه بعد که عکس ها را تماشا کنید خاطره های زیبای سفر برایتان زنده خواهند شد و همان حس خوب را دوباره تجربه خواهید کرد

.

جعبه کوچکی از کمک های اولیه همراهتان باشد

همیشه در سفر سعی کنید داروهایی همانند آسپرین سرما خوردگی مسکن بانداژ قرص های ضد تهوع و اسهال و ... همراه تان باشد. نخ سوزن قیچی سفری نیز در کیفتان داشته باشید .

در طول سفرهای هوایی زیاد آب بنوشید

وقتی در ارتفاع 30 هزار پایی از سطح زمین قرار دارید آب و رطوبت بدن شما تقلیل می رود . همچنین باید بدانید که کابین های هواپیما بسیار خشک است و موجب کم آبی بدن می شوند . از این رو لازم است با نوشیدن مایعات رطوبت بدن خود را در سطح نرمال نگه دارید .

منبع: مجله داخلی قطار فدک