top-header
آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف

آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف

غذا خوردن و سفارش غذا در هر کشوری جزئی از فرهنگ یک کشور است و آداب و رسوم غذا خوردن از نسلی به نسل بعدی منتقل می شود.

آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف

هر کشوری در غذا خوردن آداب مخصوص خود را دارد و زمانی که شما به عنوان یک

گردشگر

با این فرهنگ و آداب و رسوم آشنا باشید می توانید راحتر با افراد آن کشور ارتباط برقرار کنید.

آداب غذا خوردن در هر کشوری به موقعیت جغرافیایی، رسوم خانوادگی، وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن کشور بستگی دارد.

غذا خوردن در هرجایی از دنیا و در هر زمانی و یا در

سفر

از بخش های بسیار لذت بخش و خاطره انگیز زندگی افراد به حساب می آید.

در اینجا با چندین آداب و رسوم غذایی در کشورهای دیگر آشنا می شویم:

مصر

در کشور مصر نمک و ادویه اضافه کردن به غذا ممنوع است! زیرا اینکار توهین به سرآشپز محسوب می شود.

چین

زمانی که به چین سفر می کنید و در یک رستوران غذایی سفارش می دهید به یا داشته باشید حتما در ظرف خود مقداری از غذا را باقی بگذارید زیرا آنها فکر می کنند یعنی غذا به اندازه کافی نبوده و شما سیر نشدید.

تایلند

جالب است بدانید که در تایلند استفاده از چنگال تا زمانی که غذای اصلی برنج دارد ممنوع است. آنها عقیده دارند برنج را نباید با چنگال خورد و این یک توهین به حساب می آید و زمانی که غذا برنجی نباشد از چنگال استفاده می شود. با این حال چاقو در سرو غذا و بر سر میز غذای تایلندی ها اصلا وجود ندارد و فقط از قاشق و چنگال استفاده می کنند.

هند

هندی ها مردمانی بسیار مهمان نواز و صمیمی هستند و زمانی که در کنار آنها بر سر میز یا سفره ای نشسته اید و غذا می خورید حتما به یاد داشته باشید که بعد از اتمام غذا تشکر نکنید زیرا میزبان فکر می کند شما با آنها احساس صمیمیت نداشتید که تشکر می کنید اما در محافل رسمی و کاری تشکر کردن جایز و ضروری است.

غذا خوردن با دست در هند مرسوم و عادی است و به یاد داشته باشید حتما قبل از سرو غذا دست های خود را به خوبی بشورید و با دست راست خود غذا بخورید غذا خودن با دست چپ یک نوع بی احترامی است.

ژاپن

یکی از آداب غذ خوردن در بسیاری از کشور ها این است که سر میز غذا هنگام غذا خوردن، غذا یا نوشیدنی داغ و یا سرد خود را هورت نکشید اما در ژاپن نه تنها اینکار جایز است بلکه اصلا از اینکار ناراحت نمی شوند و هورت کشیدن بسیار مرسوم است.

آنها نودل و ماکارانی و سوپ را هورت می کشند و اعتقاد دارند با اینکار طعم واقعی غذا حس می شود و زمانی که سرد شود دیگر مزه ی اولیه را ندارد.

کره جنوبی

در کره جنوبی به افراد میانسال و بزرگ فامیل بسیار احترام می گذارند. این احترام را حتی بر سر میز غذا نیز می توانید ببینید. اگر زمانی با کره ایی ها بر سر یک میز خواستید غذا میل کنید حتما منتظر باشید تا بزرگترین فرد آن جمع اولین لقمه غذای خود را بخورد و بعد شما غذا خوردن را آغاز کنید.

شیلی

در کشور شیلی در هنگام غذا خوردن به هیچ وجه نباید از دست خود استفاده کنید و تمامی غذا ها با قاشق و چنگال و کارد سرو می شوند.

بریتانیا

در بریتانیا خوردن چای عصرانه بسیار مرسوم است اما به یاد داشته باشید زمان نوشیدن چای قاشق خود را به لبه های فنجون نزنید و صدا ایجاد نکنید و حتما پس از نوشیدن چای فنجون خود را داخل نعلبکی بگذارید.

آمریکا

در آمریکا سوپ خوردن آداب خود را دارد و زمانی که کاسه ی سوپ شما را در مقابل شا قرار می دهند باید قاشق را از سمتخود وارد کاسه قرار بدهید و تا مرکزیت کاسه ببرید و پر کنید.

تانزانیا

در کشور تانزانیا زمانی که غذا را در مقابل شما قرار می دهند نباید غذا را بو کنید و بلافاصله باید میل کنید زیرا بو کشیدن غذا یک نوع توهین به شمار می آید.

روسیه

مردم کشور روسیه نهار خود را در ساعات 1 بعد از ظهر تا 3 بعد از ظهر میل می کنند و سنگین ترین وعده غذایی خود را در وعده ناهار می خورند. روس ها علاقه ی زیادی به نوشیدن چای بعد از شام دارند و لیس زدن کارد و چنگال در هنگام سرو غذا توهین آمیز است.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال