top-header
تپه های شکلات در فیلیپین

تپه های شکلات در فیلیپین

فیلیپین با نام رسمی جمهوری فلیپین کشوری آسیایی است که در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام و بین دریای جنوبی چین قرار گرفته و متشکل از 7107 جزیره می باشد که به صورت کلی به سه بخش جغرافیایی تقسیم شه که از شمال به جنوب عبارت اند از لوزون، ویسایا و میندانائو

تپه های شکلات در فیلیپین

کشور فیلیپین

حدود 110 میلیون نفر جمعیت دارد. فیلیپین از سده ی 16 تا 20 میلای مستعمره ی اسپانیا در نیمه س اول سده ی بیستم مستعمره ی آمریکا بود. این کشور در سال 1325 ش برابر 1946 میلادی از آمریکا استقلال یافته و روز ملی آن دوازدهم ژوئن است. کشور فیلیپین از نگین های توریستی اقیانوس آرام است که از مجمع الجزایر بسیار زیبای تشکیل شده است.

بوهول

نام استانی در کشور فیلیپین است که در مرکز این کشور واقع شده و قسمتی از جزایر ویسایا می باشد. این استان مساحتی بالغ بر 4000 کیلومتر مربع و حدود 1 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از جزیره های جذاب و توریست پذیر فیلیپین است. جزیره ی بوهول از نظر مسافت دهمین جزیره بزرگ کشور فیلیپین محسوب می شود و از نظر جغرافیایی دقیقا در وسط مجمع الجزایر واقع شده است.

وجود سواحل شنی سفری خیره کننده، جنگل های سبز پر زرق و برق، تپه های متقارن، و دنیای آبی و شگفت انگیزی که در زیر آب های این جزیره قرار دارد، همه و همه، نشانه های جزیره ای زیبا و هیجان انگیز است.

تپه های متحدالشکل شکلات از پر گردشگرترین جاذبه های کشور فیلیپین است و در لیست آثار طبیعی ملی این کشور ثبت شده است. به طوری که دولت فیلیپین در تلاش است که تپه های شکلات را در لیست میراث جهانی طبیعی یونسکو ثبت نماید. این تپه های شکلات اندازه های بزرگی ندارند و ارتفاع اکثر آن ها مابین 30 تا 50 متر است و مرتفع ترین تپه آن صد و بیست متر ارتفاع دارد.

تپه های شکلات در مساحت 50 کیلومتر مربع به صورت پراکنده قرار گرفته اند. تعداد این تپه‌ها بیش از ۱۶۶۰ عدد است. این چشم انداز خارق العاده مختص این جزیره کوچک است تپه های پوشیده از چمن سبز که منظره ی زیبایی را در فصول بارندگی ایجاد میکنند و هیچ درختچه یا درختی روی آنها رشد نمیکند. از لحاظ شکل این تپه ها به قدری مرتب هستند که احتمالا اشتباه گرفته شود که ساخته دست انسان هستند.

اما بر طبق یونسکو، آنها باقیمانده ی ته نشین های مرجانی و نتیجه ی فرسایش آب باران هستند. این تپه ها یک پدیده ی عجیب در قلب جزیره ایی کوچک می باشند. بازدید از این جزیره ی زیبا با این تپه ای همسان تجربه ای بی نظیر و وصف نشدنی را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

بوهول جزیره ایی آرام بخش همراه با مدیریت اروپایی است. اون چیزی که در نگاه اول خیلی به چشم می آید اینست که اینجارو بیشتر اروپایی ها اداره می کنند. مثلا هتل ها، رستورانها، دفاتر گردشگری و ...

دلیل علمی اینکه این تپه ها چگونه تشکیل شد اند و شکل امروزی را به خود گرفته اند همچنان در پرده ای از ابهام ست، ولی یکی از دلایل علمی مرطوب این است که این تپه ها پوشیده از گیاهانی هستند که در فصل‌های کم باران سال رنگ آن‌ها به قهوه‌ای درمی آیند و علت نام گذاری آنها همین است.

یک افسانه محلی نیز در این زمینه موجود است که در زمان های قدیم 2 غول چند روز با یکدیگر در جنگ بودند تا جایی که از پا افتادند و پیمان دوستی بستند، یکی از این غول ها جوان و خوشتیپ به نام آروگو، دلبسته یک زن فانی شد، زمانی که این زن فوت کرد، این غول شروع به گریه کرد و قطره های اشک هایش تبدیل به این تپه های شکلات شدند.

افسانه ی دیگری که وجو دارد مبنی بر اینست که در زمان جنگ بین این دو غول چون به طرف هم گل پرت می کردند این تپه ها درست شده اند.

این منطقه حیوانات بومی زیای هم دارد حیواناتی که ممکن است هیچ جای دیگر در دنیا دیده نشوند.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال