top-header
سفر به شهر انیمیشن ها، دیزنی لند

سفر به شهر انیمیشن ها، دیزنی لند

برای همه ی ما دیزنی لند یعنی وقوع افسانه ها در دنیای واقعی!!!

اما در واقع دیزنی لند است؟ والت دیزنی کیست؟

چند دقیقه ایی را با مارال همراه باشید تا شما را با عجیب ترین و زیبا ترین شهر دنیا آشنا کنیم.

سفر به شهر انیمیشن ها، دیزنی لند

بازدید از دیزنی‌لند رویای هر دختربچه و پسربچه و حتی بسیاری از بزرگسالان برای دیدن رویای کودکی‌شان است!!!

پارک تفریحی دیزنی‌لند

،اسم یک شهربازی با مالکیت شرکت والت دیزنی است. اولین و اصلی‌ترین دیزنی ‌لند جهان، دیزنی لند کالیفرنیا است.

این شهر بازی در آناهایم، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا در 17 ژوئیه 1955 افتتاح و تا به امروز مورد بازدید 515 میلیون نفر قرار گرفته است.

در ابتدای ورود به تمامی افراد خوشامد گویی گفته می شود: " خوش‌آمدید و دیزنی‌لند سرزمین شماست. اینجا کهولت، خاطرات عزیز گذشته را بازمی‌یابد، و جوانی مبارزات و وعده‌های آینده را می‌چشد. دیزنی‌لند به ایده‌آل‌ها، رؤیاها و واقعیت‌های سختی که آمریکا را ساخته‌است تقدیم شده‌است. با آرزوی اینکه منبعی از شادی و الهام برای تمام دنیا باشد. "

در پارک دیزنی شما با شخصیت‌های کارتونی از جمله سفید برفی، آلیس در سرزمین عجایب و تینکربل، سیندرلا ،دیو و دلبر ،زیبای خفته و... رو به رو میشوید. بازیگران دیزنی باید از بدنی مناسب، سن مشخص و خلق خوی خوب برخوردار باشند. در ابتدا از افراد متقاضی تست گرفته می شود و مورد آزمایش شنوایی قرار می گیرند تا بررسی شود که آیا آنها می توانند شبیه شخصیت های کارتونی و پرنسس ها باشند!

علاوه بر تست شنوایی و مصاحبه و بازیگری شخصیت ها با محدودیت‌های قدی خاصی نیز روبرو می شوند. برای پرنسس‌های دیزنی باید قدی بین ۱۶۲ تا ۱۷۰ سانتی‌متر و برای پری‌هایی مثل تینکربل و آلیس و وندی باید قدی بین ۱۵۰ تا ۱۵۷ سانتی‌متر داشته باشند. تمامی شخصیت های دیزنی باید تمامی دیالوگ های داستان را حفظ باشند و در طل کار هرگز اجازه نشستن ندارند و همیشه باید با لبخند و با صدای شخصیت ها صحبت کنند.

و همچنین سن دختران باید در سنین ۱۸ تا ۲۳ ساله باشد.

علاوه بر دیزنی لند در کالیفرنیا 3 پارک دیگر در جهان نیز به نام‌های دیزنی‌ لند در شانگهای چین و دیزنی‌ لند پاریس در فرانسه و دیزنی لند هنگ کنگ وجود دارد.

قوانین عجیب پارک دیزنی لند:

  • ممنوعیت استعمال دخانیات
  • عدم ورود به پارک با اسلحه
  • نبردن چمدان و کوله پشتی به پارک
  • ممنوعیت آوردن بادکنک به محدوده حیوانات
  • دویدن ممنوع
  • ممنوعیت پوشیدن لباس شخصیت های کارتونی برای بزرگترها
  • ممنوعیت نشستن روی صندلی تاشو
  • ممنوعیت ورود با خالکوبی

آشنایی با بخش های مختلف پارک:

  • مین استریت یا خیابان اصلی دیزنی لند: مغازه‌ها و رستوران‌های فراوانی در خود جای داده است.
  • میدان نیواورلئانز: با تم قرن نوزدهمی و ساختمان راید تاریک دزدان دریایی کارائیب یکی از معروف ترین تم های پارک محسوب می شود.
  • میکیز تون: شهری بر اساس کارتون میکی ‌ماوس ساخته شده و عروسک‌های میکی ‌ماوس و مینی‌ ماوس در آن‌ حضور دارند.
  • ادونچرلند: بخش جنگلی است که حال و هوای ایندیانا جونزی و تارزانی دارد.
  • فرانتیرلند: گذشته آمریکا را بازسازی کرده است و دیار غرب وحشی و کشتی مارک تواین را در آن جا خواهید دید.
  • ‌فنتسی‌لند: در بین دختران محبوبیت فراوانی را دارد، زیرا سرزمین زیبای خفته، سفیدبرفی، پینوکیو و دیگر شخصیت‌های کارتونی محبوب دختران است.
  • تومورولند: بخشی که از قصه‌های ژول ورن الهام گرفته شده است.
  • کریتر کانتری: سرزمین خرس‌ها که پووه خرس افسانه‌ای و دوستانش در آن‌جا حضور دارند.

تا اینجا با تاریخچه و قوانین ورود به این پارک و و تمامی بخش های دیزنی لند آشنا شده ایم ولی در واقع والت دیزنی کیست؟

والت دیزنی

، تاجر، کاریکاتوریست، پویانما، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلم‌نامه‌ نویس، کارآفرین و صداپیشه آمریکایی بود. او یکی از معروف ترین و به عنوان یک نماد بین‌المللی و بشردوست شناخته می شود.

دیزنی و برادرش روی اولیور دیزنی، عنوان غول هالیوود را دارند. او، بنیان گذار محصولات والت دیزنی و معروف‌ ترین و بهترین شرکت‌های تولید فیلم است. درآمد سالانه آن در سال ۲۰۱۳، ۴ میلیارد دلار بوده‌ است. والت دیزنی و کارکنانش یکی از معروف ترین شخصیت های کارتونی دنیا مانند میکی ماوس را خلق کرده اند که دیزنی شخصاً صداپیشگی آن را بر عهده داشت.

دیزنی موفق به دریافت چهار جایزه اسکار افتخاری و ۲۲ جایزه اسکار از مجموع ۵۹ نامزد اسکار و رکورددار دریافت جوایز و کاندیدای زیاد اسکار بیش از هر فرد دیگری در طول تاریخ شده است. اولین و جذاب‌ترین انیمیشن قرن بیست، میکی موس نام داشت.

همچنین او انیمیشن‌های زیادی مانند صد و یک سگ خالدار، سیندرلا، میکی موس، دیو و دلبر، آلیس در سرزمین عجایب، گربه‌های اشرافی، پینوکیو، رالف خرابکار، دامبو، سفید برفی و هفت کوتوله را ساخت.

جالب است بدانید در سال 1341 دیزنی برای رضا پهلوی کتاب سیندرلا نوشته ی خود را تقدیم کرد. اکنون این کتاب در کاخ نیاوران در بخش کتابخانه کاخ نگهداری می شود.

سرانجام وی ۱۵ دسامبر ۱۹۶۶ به دلیل سرطان ریه در بوربانکِ کالیفرنیا چشم از جهان فروبست.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال