top-header
دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی یکی از مناطق گردشگری و پر بازدید در دبی محسوب می شود که به تمام گردشگران توصیه می شود در سفر به این کشور از دیدن آن غافل نشوند.

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی یا

گلوبال ویلیج

در سال 1997 تاسیس شد و تا به امروز گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

اولین مکان برگزاری این دهکده روبه رو شهرداری بوده است و سپس بعد از آن به محله عود متا و بعد از گسترش این جشنواره محل برگزاری آن به فستیوال سیتی دبی انتقال یافت.

در نهایت در سال 2005 میلادی یک مکان دائمی و خارج از شهر برای این جشنواره در نظر گرفته شد تا طراحان بتوانند نقشه های دائمی خود را برای غرفه ها طراحی کنند.

رفته رفته با گسترش غرفه ها و طراحی های زیبای هر غرفه این جشنواره تبدیل به یک شهربازی شد و گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

اکنون این دهکده جهانی بزرگ در خروجی جاده ۳۷ امارات با وسعتی به اندازه ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع قرار گرفته است.

کشورهای سراسر جهان در این دهکده کوچک غرفه هایی را بنام کشورشان دایر کرده اند و انواع سوغاتی، خوراکی و یا لباس و صنایع دستی خود را به فروش می رسانند.

این دهکده جزو یکی از معروف ترین مکان های گردشگری در دبی شده است و در بین ماه های نوامبر و فوریه شروع و آغاز به کار میکنند.

در اینجا شما می توانید با هیروگلیف های مصر ، معابد های مختلف تایلند ، شهر ممنوعه پکن ، برج ایفل و ... را از نزدیک ببینید و با آداب و رسوم کشورها و همچنین مردم دبی آشنا شوید.

بهترین فرصت برای بازدید ایام ایام نوروز است یرا درجه هوای دبی زیاد نشده است و می توانید با گشت در این دهکده لذت سفر خود را دو چندان کنید.

یکی از زیبا ترین و بزرگترین غرفه های گلوبال ویلیج غرفه ایران است. طراحی غرفه ایران در این جشنواره از دوران ایران باستان و

تخت جمشید

الهام گرفته است.

در غرفه ایرانیان انواع سوغات و صنایع دستی ایرانی از جمله: آجیل و پسته ، زعفران ، پشمک ، بستنی و فالوده سنتی و انواع فرش ایرانی به فروش می رسد.

دهکده جهانی دبی یک شهرکی است که غرفه ها به شکل بناهای معروف کشورشان برپا شده است.

گردشگران می توانند بناهای مشهور دنیا را از نزدیک ببینند به همین دلیل گردشگران زیادی به بازدید از این دهکده علاقه نشان می دهند و در آن مشغول عکاسی و خرید می شوند.

در این جشنواره امکانات وسیعی از جمله: مراکز تفریحی و انواع سرگرمی ها و سنت ها و مراسم مختلف و جشن های متفاوت برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

گلوبال ویلیج یکی از اماکن فرهنگی ، هنری ، تاریخی ، تفریحی و تجاری از کشورهای مختلف جهان بشمار می رود. این مکان جاذبه های فرهنگی و تاریخی را همراه با امکانات تفریحی و گردشی در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد.

32 کشور مختلف در این دهکده غرفه های هنری، صنایع دستی و سنتی دارند. هر ساله این دهکده حدود 4.5 میلیون بازدید کننده دارد.

فضای این دهکده به صورت یک پارک با فضای باز است که 157 روز در سال باز است و قابل بازدید است.

دهکده جهانی دبی جایی است که که در آن تفریحاتی مانند بازی‌های محلی ، نمایش‌های آتش بازی ، رقص‌های سنتی ، برنامه‌های زنده شبانه ، غذاهای خوشمزه و صنایع دستی کشورها و سواری های جذابی مانند قایق و وسایل نقلیه و ... را می توانید تجربه کنید.

زمان برگزاری دهکده جهانی دبی از تاریخ اول نوامبر ( در ماه آبان ) تا هفتم آوریل ( در ماه فروردین ) به مدت پنج ماه ادامه دارد. ساعت بازدید از این دهکده شنبه تا چهارشنبه از ساعت 3.30 عصر الی 12 شب و پنجشنبه ، جمعه و سایر تعطیلات رسمی از ساعت 3.30 عصر الی 1 شب می باشد.

همچنین قیمت بلیط ورودی گلوبال ویلیج 15 درهم برای هر نفر می باشد.

گلوبال ویلیج یک شهربازی جذاب با یک چرخ و فلک بزرگ و همچنین یک کانال آبی در محوطه دهکده وجود دارد که شما را حسابی سرگرم خواهد کرد.

یک استیج هیجان انگیز هر شب با جنگ های شادی برای کودکان و بزرگسالان گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

در گلوبال ویلیج برج ایفل ، مجسمه آزادی ، ساعت لندن ، برج خلیفه ، اکروپلی ، برج پیزا ، گنبد های روسیه ، مسجد تاج محل و ... به صورت مینیاتوری بازسازی شده اند.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال