top-header
اقامت در سرزمین عجایب، هتل زیرزمینی چین

اقامت در سرزمین عجایب، هتل زیرزمینی چین

هتل بین قاره ای شانگهای، در اول دسامبر سال میلادی جاری به طور کاملا رسمی افتتاح شد. این هتل به " سرزمین عجایب" معروف می باشد و داخل یک معدن سنگ در رشته کوه شی شن در عمق 88 متری ساخته شده است. ساخت این هتل 10 سال به طول انجامید و حدود ۲۰ دقیقه تا شهر شانگهای فاصله دارد.

اقامت در سرزمین عجایب، هتل زیرزمینی چین

در اصول ساختمانی، ساختمان ها اصولا روی سطح زمین ساخته می شوند ول این هتل برخلاف اصول های مرسوم سازه ی ساخته شده ایی است در عمق زمین بنا شده.

در طول جنگ جهانی دوم، از این معدن ذغال سنگ استخراج می شد که سرانجام معدن به طور رسمی در سال 2000 بسته شد امروزه خیلی مهم است که نه تنها ساختمان های دوستدار محیط زیست ساخته شود، بلکه بازیافت و بازسازی نیز انجام شود.

این هتل در برابر بلاهای طبیعی مانند سیل، زلزله و فصول بارانی مقاوم است.

طراحی این سازه ی خارق العاده به عهده ی شرکت های معماری Atkins و JADE+QAJADE+QA بوده است. مارتین ژاکمن مدیر شرکت JADE+QAJADE+QA طراح هتل برج العرب در دبی، طراح این هتل عجیب و زیباست. ساخت این سازه ی جدید بیش از 5000 نفر پرسنل داشت.

دارای 18 طبقه است که 16 طبقه ی آن در زیر زمین قرار دارد و علاوه بر این 2 طبقه ی این هتل کاملا زیر آب و 2 طبقه ی آن نیز بالای سطح زمین واقع شده است.

در سراسر هتل مجسمه های بزرگ و زیبایی به چشم می خورد که بزرگ ترین آن در ورودی هتل قرار گرفته است که شباهت زیادی به یک اژدها دارد.

هر یک از اتاق ها از عناصر طبیعت الهام گرفته اند و ساده ترین اتاق ها نیز امکانات رفاهی کاملی دارند. اتاق های کلاسیک این هتل دارای تلویزیون ال سی دی ۵۵ اینچ، سیستم پخش صدای پیشرفته، سشوار، اینترنت پرسرعت و دستگاه قهوه ساز می باشد.

هتل زیردریایی چین دارای 336 اتاق است و چشم اندازی بسیار زیبا و رو به طبیت، مجسمه هایی عظیم و معابر شیشه ای دارد.

در این هتل گزینه های زیادی برای سرو غذا در اختیار مهمانان خود قرر می دهند. از رستوران های مجلل گرفته تا سالن های غذاخوری. سرزمین عجایب در مجموع 6 مکان مختلف برای صرف غذا دارد. یکی از رستوران های این هتل در یکی از طبقات زیر آبی آن قرار گرفته است. این رستوران زیر آبی، مملوء از آکواریوم است و در آن غذاهای دریایی فصلی کشورهایی مثل ژاپن، فرانسه و آمریکا سرو میشود.

در بیرون هتل یک راه شیشه ایی وجود دارد که از روی این راه شیشه ایی می توان آب های خروشان و دره های کوهستان را در زیر پاهایتان تماشا کنید و از آن لذت ببرید. مسئولان هتل بر این باورند که راه رفتن روی این شیشه ها مانند قدم زدن روی ابرهاست.

هتل سرزمین عجایب،

نمونه ایی از تعامل انسان و طبیعت است.

مهمانان می توانند از اسپا و استخر داخل هتل استفاده کنند همچنین این هتل در نزدیکی جاذبه های توریستی چین مانند پارک جنگلی ملی شی شن، باغ گیاهشناسی چین شان، کلوب ییلاقی تیانما، پارک گوانگ فولین، پارک مجسمه ای شانگهای و دره ی هپی شانگهای واقع شده است و می تواند لحظات فراوش نشدنی را برای مهمانان خود ثبت کند.

جالب است بدانید هر شب اقامت در اتاق های این هتل تقریبا 564 دلار هزینه دارد.

بهترین زمان سفر به شانگهای بهار و پاییز است زیرا دمای هوا معتدل می باشد اگر تصمیم دارید در بهار سفر ‌کنید بهتر است چتر به همراه خود داشته باشید!!! در زمستان‌ اگرچه هوا سرد است اما با توجه به قیمت پایین ‌ترهتل‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای سفر باشد.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال