top-header
جزیره بهشتی مالدیو

جزیره بهشتی مالدیو

مالدیو کوچکترین کشور قاره آسیا است. ماله پایتخت کشوری کم جمعیت و کم ارتفاع است که با 1.5 متر میانگین ارتفاع از سطح دریا، کم ارتفاع ترین کشور دنیا می باشد.

جزیره بهشتی مالدیو

پیشینه کشور

مالدیو

به 4 قرن قبل باز می گردد. دین رسمی این کشور اسلام می باشد و یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مسجد کشور کوچک آسیا به نام مالدیو مسجد جامع مالدیو است.

این مسجد با گنجایش 5000 نفری خود از نظر ظرفیت مسجد بزرگی به حساب می آید.

مسجد جامع مالدیو از جاذبه های توریستی و دیدنی است که برای مردم مالدیو قداست بسیار بالایی دارد.

این جزیره بهشتی با 12 هزار جزیره شگفت انگیز، مروارید فیروزه ای رنگ اقیانوس هند است. تنها 202 جزیره این مجمع الجزایر قابل سکونت هستند و 88 جزیره آن گردشگر پذیر بوده و در آن ها هل ها و اقامتگاه هایی برای رفاه گردشگران تعبیه شده است. اگر به دنبال تمدد و آرامش اعصاب در بهشتی طبیعی با آب و هوایی مطبوع هستید، به این سرزمین رویایی مملو از جزیره های حیرت انگیز سفر کنید.

همه ساله میلیون ها گردشگر را به سوی خود می کشد. سواحل این جزایر که از مناطق دیدنی مالدیو هستند، به شن های سفید و نرمی مزین شده که فاصله ی میان این جزایر و شبه جزیره ی هند را در میان آب های فیروزه ای اقیانوس پر می کنند.

پایتخت این کشور

ماله

می باشد شرایط آب و هوایی جزیره مالدیو با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و نزدیک بودن آن به اقیانوس هند سبب شده تا آب و هوایی گرم استوایی داشته باشد. به طور کلی اغلب اوقات سال این جزیره شرایط جوی مناسبی برای گردشگری دارد و به خصوص برای کسانی که علاقمند به تفریحات آبی و ساحلی هستند، شرایط بسیار عالی و ایده آلی برقرار است.

مدت پرواز از تهران تا مالدیو به یک توقف بین 7 تا 8 ساعت است.

غذاهای معروف در مالدیو:

گردشگرانی که با تور مالدیو به این کشور زیبا سفر می کنند از غذاهای مالدیو بسیار تعریف می کنند لیست غذاهای معروف و خوش طعم مالدیو به شرح زیر است:

سوپ ماس هونی: یک صبحانه لذیذ می باشد که از ماهی دودی، نارگیل وپیاز تهیه می شود.

بامبو کی لو هیتی: تقریبا یک میان وعده به شمار میرود و در بیشتر رستوران های مالدیو سرو می گردد. این میان وعده محبوب از نان مخصوص با ادویه کاری، میوه و ماهی سرخ شده تشکیل شده است.

فیهونوماس: ماهی‌های دریایی با جثه متوسط را کباب می‌ شوند و در سس مخصوصی با طعم تندی آن را مزه دار می کنند و در کنار سبزیجات تازه سرو می شوند. در مالدیو ماهی ها روزانه صید می شوند به همین دلیل می توانید طعم جدیدی از غذاهای دریایی را تجربه کنید.

گولا: گولا یک غذای فینگرفودی و کوچکی است که از گوشت چرخ کرده، پیاز، شیر نارگیل، فلفل چیلی، نارنج، کاری و ادویه های مخصوص تشکیل شده است و در روغن زیادی سرخ می شود.

غذای بیس کیمیا: این غذا شباهت زیادی به سمبوسه ی جنوبی ها دارد و با ماهی تن تهیه می شود. در کشورهای جنوب شرقی آسیا این غذا از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

کولی بوکیبا: این غذا به نوعی کیک گوشت به حساب می آید این غذا شباهت بسیاری به ته چین مرغ ایرانی دارد اما با این تفاوت که با ماهی و ادویه هندی پخته شده است.

هونی روشی: هونی روشی یا نان چاپاتی یک نون نان است که با نارگیل تهیه می شود و بافت این نان بسیار بی نظیر و طعم خوش نارگیل باعث منحصر به فرد شدن این نان می شود.

ساگو بوندی بای: یک نوع دسر و پودینگ است که از نشاسته تهیه می شود این دسر خوشمزه با شیر نارگیل و خامه سرو می شود.

باجیا: باجیا از گوشت ماهی و نارگیل تهیه می شود و شباهت بسیار زیادی به کوکو سیب زمینی ما دارد. باجیا را در کشورهای آسیای شرقی مانند هند و بنگلادش نیز می توانید پیدا کنید.

مراکز خرید مالدیو:

در تور مالدیو یکی از کارهایی که مورد توجه گردشگران است خرید کردن و گشت و گذر در مراکز خرید است.

در بیشتر فروشگاه های شهر بومیان مشغول فروش ماهی، صنایع دستی و محلی، خواربار و اجناس اولیه برای توریستان هستند.

چانانه ماگو: این مرکز خرید در ماله پایتخت این کشور قرار گرفته است و از بزرگترین مراکز تجاری می باشد. در این مرکز خرید می توانید سوغاتی های خود را تهیه کنید.

بازارچه محلی‌ ماله: تجربه خرید در هر شهر و کشوری می تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. این بازار در شمال اسکله و از محبوب ترین های بازارهای خیابانی این شهر به حساب می آید. ساعت کاری این بازار از ۸ صبح تا ۱۱ شب می باشد.

در این بازار می توانید شیرینی‌های سنتی، ترشی‌، قایق‌های مینیاتوری، لوازم دکوری، صنایع دستی و شیر تازه ی نارگیل تهیه کنید.

بوتیک نالا: در این فروشگاه بهترین پوشاک و زیورآلات گران ‌قیمت توجه شما را جلب خواهد کرد همچنین اسباب‌بازی و لباس کودک، لوازم و پوشاک بانوان همگی در این فروشگاه قرار دارند.

بازار خیابانی Majeedhee Magu: از لباس و زیورآلات و لوازم الکترونیکی گرفته تا مواد غذایی و سایر لوازم مورد نیاز را می توان به راحتی پیدا کرد. چانه زدن در این بازار خیابانی بسیار رایج است. کافه آسیانا یکی از کافه های محبوب در این خیابان می باشد که می توانید غذاهای مالدیویی را در آنجا تهیه و تجربه کنید.

فروشگاه Le Cute: این فروشگاه مخصوص افرادی است که به خرید عطر و اودکلن علاقه دارند. همچنین در این فروشگاه محصولات زیبایی معاف از مالیات هستند.

مرکز تجاری STO: این مرکز تجاری پر جنب و جوش ترین مرکز تجاری مالدیو است. در طبقه اول این مرکز تجاری لوازم منزل به فروش می رسد و در طبقه دوم و سوم آن انواع سوغات موجود است.

آیلند بازار: این بازار به سبک اروپایی است و بهترین و لوکس ‌ترین صنایع دستی محلی از بهترین هنرمندان داخلی این کشور به فروش می رسد.

مرکز خرید Centro Mall: رستوران‌ها، برندهای لوکس و محوطه بازی برای کودکان و همچنین 30 برند و نمایندگی مختلف در این بازار وجود دارند. سالن‌های زیبایی و اسپا و رستوران‌های مشهور بین‌المللی همگی در این مرکز خرید جمع شده اند.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال