top-header
توسکانی، بهشت گمشده ایتالیا

توسکانی، بهشت گمشده ایتالیا

در مرکز ایتالیا یکی از زیباترین منطقه های این کشور به نام توسکانی قرار گرفته است که جوهره روستایی ظریف ایتالیا را می توان دید. توسکانی با وسعت تقریبی 23 هزار کیلومتر مربعی اش، یک جای عالی برای طبیت گردی گردش و تفریح محسوب می شود و جمعیت آن 6/3 میلیون با مرکزیت فلورانس است.

توسکانی، بهشت گمشده ایتالیا

در محل توسکانی تعداد زیادی از کلیساهای قدیم، روستاهایی با معماری های قدیمی و ... وجود دارد که نشان دهند فرهنگ مردم این محل است که خود جاذبه ای قوی است.

زمانی که به توسکانی سفر می کنید می توانید در کلبه هایی که در واقع خانه های روستایی در میان باغ های انگور و زیتون هستند اقامت داشته باشید. برای رفتن به بهشت ایتالیا می توانید از فرودگاه گالیله (واقع در شهر پیزا) و فرودگاه پره تولا (در شهر فلورانس) استفاده کنید. با قطار، اتوبوس یا خودرو نیز می توانید وارد این خطه شوید و از تماشای مناظر طبیعی آن لذت ببرید.

توسکانی

در واقع بهشتی گمشده در قلب ایتالیاست با پوششی از مخمل سبز که در فصل بهار پر از چمن های سبز و گل های زیبا و در فصل پاییز به پالتی گسترده از رنگ های پاییزی تبدیل می شود. این منطقه بزرگترین ناحیه پرورش اسب در ایتالیاست و اسب های نژاد مارمانو در منطقه ی توسکانی پرورش داده می شوند. در شهر سیه نا سالانه 2 مسابقه اسب سواری با عنوان پالیو برگزار می شود.

مهمترین تیم ورزشی اسب سواری، باشگاه فیورنتینا می باشد.

توسکانی ناحیه ای در ایتالیا که بیشتر به عنوان ناحیه فرهنگی محسوب می شود و هفت میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است: مرکز تاریخی فلورانس، مرکز تاریخی سیه نا، میدان کلیسای جامع پیزا، مرکز تاریخی گیمینگنانو، مر کز تاریخی پیزا و وال دورچا

وجود طبیت بکر، حرکت گله ی گوسفندان سفید روی تپه ها، مناظر خیره کننده، فضای سرسبز و با طراوت، آب های شفاف، معماری تاریخی و گنجینه های هنری و نیز مردم خونگرم و مهربان باعث شده است همه ساله میلیون ها گردشگر از این منطقه دیدن کنند و امروزه توسکانی به نامی آشنا در صنعت توریسم تبدیل شود.

یکی از کارهایی که باید در هنگام بازدید از توسکانی انجام دهید رفتن به

پینتزا

(شهر پنیر) است در این منطقه با انواع طعم های پنیر خوش طعم و ناب ایتالیایی آشنا می شوید.

توسکانی در تولید انرژی برق بسیار معروف است بیش از یک سوم منابع گرمایی از انرژی زمین گرمایی بدست می آید. نیروگاه لاردرلو با ظرفیت تولید 770 مگاوات، دومین و قدیمی‌ ترین نیروگاه زمین گرمایی جهان که در سال 1913 ساخته شده است محسوب می شود.

سنگ های مورد استفاده در ساخت سازه های این منطقه ، سنگ مرمر کارارا است که از معروف ترین سنگها به شمار می آید.

راه آهن بسیار توسعه یافته و بزرگراه ها و جاده های مهمی در این منطقه قرار دارد.

محصولات کشاورزی منطقه ی توسکانی غلات (مخصوصا گندم) ، انگور ، زیتون و آفتابگردان می باشد.

قدیمی‌ ترین بانک فعال جهان و سومین بانک بزرگ در کشور ایتالیا، بانک مونته دی پاسکی دی سیه نا، دانشگاه فلورانس (یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه های ایتالیا)، موسسه بین‌المللی لورنزو مدیچی، دانشگاه پیزا و آکادمی هنرهای زیبای فلورانس (یکی از مهمترین آکادمی های هنری جهان) همگی در این منطقه قرار دارند.

در این جا شما را به صورت مختصر با چند دهکده ی کوچک این منطقه آشنا می کنیم:

  • ولترا: جواهر زیبا با دیوارهای چشمگیر در بالای آن یک قلعه بزرگ به قدری دور از زندگی ماشینی قرار داد که بکر بودن خود را حفظ کرده است.
  • سان گیمینانو: با داشتن 14 برج قرون وسطایی میزبان صدها توریستی می باشد که برای دیدن جاذبه های تاریخی به اینجا سفر می کنند.
  • سیه نا: میدان اصلی سیه نا به نام یک طبقه کاملاً کج است و مرکزیت تاریخی سیه نا می باشد. این منطقه به صورت تپه ایی با خانه ها و آجرهای قرمز رنگی می باشد که جذابیت آن را چند برابر کرده است.
  • مونته پولسیانو: یک منظره قرون وسطایی با داشتن چندین انبار نوشیدنی تاریخی و دسترسی آسان به نوشیدنی های محلی گوارا مونته پولسیانو است.
  • پینزا: پینزا، شهر رنسانسی با سایز بزرگ و خیابان ها و میادین تاریخی می باشد. این دهکده نسبت به دهکده های دیگر توسکانی از ارتفاع کمتری برخوردار است.
  • مونتالسینو: دارای نماها و ساختمان های سنگی شگفت انگیز و نوشیدنی هایی گوارایی است که به علت فروشگاه های نوشیدنی و گالری های هنری آن بسیار معروف می باشد.
  • کورتونا: در میان یک منظره تپه ای زیبا و دلچسب با کلیساهای بزرگ و ویرانه های آتروسکی قرار دارد.
منبع: آزانس هواپیمایی مارال