top-header
کوفته تبریزی

کوفته تبریزی

کوفته تبریزی یکی از غذاهای مشهور ایران که شهرت جهانی دارد و منتسب به شهر تبریز است. انواع کوفته در نقاط مختلف خاورمیانه تهیه می‌شود و نقطه تمایز کوفته تبریزی بیشتر در طرز تهیه و مواد استفاده شده در آن است.
کوفته تبریزی غذایی است که از نظر بعضی ها خیلی خوشمزه است و سعی می کنند گاهی در مهمانی هایی که بخواهند هنرشان را نشان دهند آن را به خوبی درست کنند در کنار غذاهای دیگر سرو کنند و گاهی هم از آن به عنوان تنها غذای اصلی استفاده می کنند این غذا یکی از غذاهایی که برخی در سفر به تبریز دوست دارند آن را میل کنند همانکونه که از اسم این غذا مشخص است اصالت به آن به شهر تبریز بر می گردد اما جاهای مختلف ایران آن را درست می کنند.

برخی به این غذا خیلی علاقه دارند اما برخی شاید تا بحال خودشان این غذا را درست نکرده باشند در در جاهای دیگری این غذا را میل کرده باشند که دستپخت خودشان نبوده است

کوفته تبریزی

طرز تهیه کوفته تبریزی

برای پخت کوفته تبریزی، به موادی نیازمندید که پایه اصلی غذا را تشکیل می‌دهند. مواد اولیه برای تهیه کوفته تبریزی، شامل سبزی معطر مانند مرزه و تره، لپه، برنج، گوشت چرخ‌کرده، آرد نخودچی، تخم مرغ خام، تخم مرغ پخته، گردو، زرشک، آلو، کشمش، پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه است. بعد از آماده کردن مواد اولیه، باید خودتان را برای ۲ ساعت آشپزی به منظور طبخ این غذای خوشمزه آماده کنید.

ابتدا لپه و برنج را در ظروف جداگانه با آب بپزید. یادتان باشد برنج را نه خیلی خام و نه زیادی پخته بردارید، اما لپه هر چقدر بیشتر بپزد، بهتر است و طعم بهتری به کوفته‌هایتان می‌بخشد. در همین زمان، یک عدد پیاز را رنده کرده، آب اضافی آن را برای جلوگیری از شل شدن مواد بگیرید و به گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید. سپس آن‌ها را خوب مخلوط کرده و با دست ورز دهید. پس از آن که پخت لپه و برنج به پایان رسید، ابتدا آن‌ها را خوب بکوبید و سپس به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. ادویه، فلفل، نمک و سبزی‌های معطر را به مواد خود اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا ادویه در تمام سطح مواد پخش شود. تخم‌مرغ‌ها را درون ظرف بشکنید و مطمئن شوید که همه مواد را در بر گرفته و در نهایت مواد شما شبیه به ماده چسبناکی می‌شود. اگر مواد شما شل شد و حالتی آبکی به خودش گرفت، برای سفت کردن آن می‌توانید از مقداری آرد نخودچی استفاده کنید.

آژانس مسافرتی مارال