top-header
خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی که شما را شیفته می کند!

خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی که شما را شیفته می کند!

کره جنوبی به نام جمهوری کره نیز معرفی می شود و پایتخت آن سئول می باشد.

خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی که شما را شیفته می کند!

سئول

یک شهر مدرن و صنعتی و جمعیت آن تقریبا 10 میلیون نفر می باشد و یکی از بزرگترین شهرهای دنیا است.

سئول میزبان شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی می باشد و باعث شده است اقتصاد کشور توانمند شود و امروزه کره جنوبی دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان شناخته می شود.

کره ی جنوبی کشوری نیمه کوهستانی و دارای ارتفاعاتی در قسمت مرکزی و شمال شرقی است. کره جنوبی به چهار قسمت تقسیم می شود:

  • بخش شرقی: دارای رشته ‌کوه‌ های مرتفع و ساحل مسطح
  • بخش غربی: ساحل سطح و وسیع که حوزه ی آبگیر رودخانه‌ ها
  • بخش جنوب غربی: کوه‌ ها و دره‌ ها
  • بخش شمال شرقی: حوزه ی وسیع رودخانه ی ناک‌ دونگ

کشور

کره ی جنوبی

امروزه به دلیل پیشرفت ویژه ای که در تکنولوژی و صنعت دارد بسیار مشهور شده است اما یکی از جذابیت های این کشور داشتن غذاهای متنوع با دستور پخت های بسیار حرفه ایی می باشد که گاهی این دستورات غذایی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و به همین دلیل غذاهای این منطقه را بسیار خاص کرده است.

در اینجا به معرفی چند غذای کره ای می پردازیم:

کیمچی Kimchi (ترشی سبزیجات)‎‏

‏یکی از قدیمی ترین دستورات آشپزی کره ای کیمچی است. کیمچی شامل مخلوطی از سبزیجات تند و ترش می باشد که به صورت تخمیر شده در آمده است. این غذای به دلیل فیبر بالا و کالری کم غذایی و همچنین عطر خاصی کع دارد بسیار محبوب به شمار می آید. یکی از مواد اصلی که در کیمچی استفاده می شود کاهو است.

بیبیمباپ Bibimbap (پلوی مخلوط)

بیبیمباپ ظرفی پر شده از برنج، نامول (سبزیجات سرخ شده و مزه دار شده)، قارچ، گوشت، سس سویا، گوچوجانگ و یک نیمرو بر روی این سبزیجات است.

بولگوگی Bulgogi (گوشت گاو مزه دار شده)

‏‏‏بولگوگی یک گوشت طعم دارو گریل شده است. این غذا 23 امین غذای خوشمزه ی جهان به شمار می آید. گوشنت زه دار شده را با سیر و پیاز گریل می کنند و در کاه میپیچند و با سسی تند و غلیظی به نام سامجانگ سرو می کنند.

جاپچائه Japchae (نودل سرخ شده مخلوط)

جاپچائه گاهی به عنوان غذای اصلی و گاهی به عنوان پیش غذا سرو می شود. این غذا شامل یک بشقاب نودل و سیب زمینی شیرین سرخ شده، سبزیجات و گوشت گاو نازک خرد شده و ذره ای سس سویا و شکر می باشد.

جاپچائه به دلیل طعم خاص شیرین و گوشت مزه دار شده و سبزیجاتی که در آن به کار رفته است برای گردشگرانی که برای اولین بار این غذا را تست می کنند دارای طعمی جدید و نرم و خوشمزه است.

هوئه دوکHoeddeok (پنکیک های شیرین)

هوئه دوک یک شیرینی مخصوص کره ای است که در زمستان طرفداران بسیاری دارد. هوتوک خمیری دایره ای می باشد که دارچین، عسل، شکر قهوه ای و تکه های کوچک بادام زمینی پر می شود و در تابه ای در روغن سرخ می شود. این کلوچه ی سنتی کره ای بسیار خوش بود و خوش طعم است.

دوکبوکی Ddukbokkie (کیک برنج تند)

دوکبوکی یک غذای تند با کیک های استوانه ای برنج، کیک های ماهی مثلثی، سبزیجات و سس چیلی قرمز شیرین می باشد. این غذا طعمی تند و شیرین دارد.

سئولئونگ تانگ Seolleongtang (سوپ استخوان گاو)

سئولئونگ تانگ از استخوان و گوشت سینه گاو تشکیل شده است و در آن از نمک، فلفل سیاه، پیازچه و سیر خرد شده نیز استفاده می کنند.

سمگیه تانگ Samgyetang ( سوپ مرغ و جنسینگ)

این سوپ سنتی از موادی مانند مرغ، سیر، برنج، موسیر، عناب کره ای، جنسینگ کره ای و ادویه های مختلف تشکیل شده است. سوپ مرغ و جنسینگ به دلیل بافت خامه ایی و طعم گوشتی که در خود دارد بسیار خوش طعم است.

سون دوبو جیگائه Soondubu Jiggae (خورش توفو نرم)

سون دوبو جیگائه غذای تند کره ای است از توفو، قارچ، غذاهای دریایی، گوشت گاو یا خوک و گوچوجانگ (سس چیلی) تهیه می شود. زمانی که این غذا آماده سرو می شود در آخر یک تخم مرغ را در آن میشکنند و سرو می کنند.

سمگیوپسال Samgyeopsal (برش های گوشت خوک)

گوشت مزه دار نشده از شکم خوک است که آن را گریل می کنند و پس از گریل با کنجد و روغن زیتون و نمک و فلفل و سیر و پیاز گریل شده میل می کنند.

هائمول پجون Haemul Pajeon ( پنکیک سبزیجات دریایی)

پجون را با پیازچه، خمیر تخم مرغ، آرد گندم و آرد برنج تهیه می کنند و به این ترکیب صدف، میگو و اختاپوس نیز اضافه می کنند.

هوباکجوک Hobakjuk (فرنی کدو حلوایی)

فرنی سنتی کره ای تهیه شده از کدو حلوایی بخارپز شده و گلوله های برنجی کوچک که در آب خیس خورده اند می باشد. به دلیل وجو کدو حلوایی این فرنی بسیار شیرین و خوش طعم است که همراه با عطر برنج طعم بی نظیری را به خود گرفته است.

نائنگ میون Naengmyeon (نودل سیاه سرد)

نائنگ میون نودلی سرد می باشد که با خیار، برش های گلابی کره ای و گوشت گاو و همچنین تخم مرغ سفت آب پز تهیه می شود. این غذا در فصل تابستان بسیار طرفدار دارد.

سون دائه Soondae (سوسیس خونی)

روده ی خوک در این غذا از موادی مانند رشته فرنگی، خون خوک و جو پر می شود. این غذا بافتی ترد و سفت و جودنی در بیرون خود دارد و در داخل بسیار نرم و خوش طعم است.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال