top-header
نکات قابل اهمیت در کمپینگ

نکات قابل اهمیت در کمپینگ

امروز با هم به بررسی و معرفی دو وسیله برای کمپینگ می پردازیم که تاثیر خوبی را در سفر می توانند داشته باشند. این دو وسیله مهم کیسه خواب و چادر مسافرتی می باشد.

نکات قابل اهمیت در کمپینگ

اولین مرحله برای خرید یک

چادر مسافرتی

تعیین بودجه است و باید بدانیم چقدر می خواهیم برای خرید یک کیسه خواب یا چادر هزینه کنیم چون قیمت کیسه خواب و چادر از 400-300 هزارتومان شروع می شود تا چندین میلیون!

نکته بعدی که خیلی مهم است این موضوع می باشد که از این چادر در چه منطقه آب و هوایی می خواهیم استفاده کنیم. معمولا چادرهای دو پوشش را پیشنهاد می کنیم زیرا هم از تابش نور آفتاب و هم بارش باران جلوگیری می کند و هر زمان که بخواهید پوشش را بردارید تا نور داخل چادر بیاید.

نکته بعدی که بسیار مهم است کف چادر می باشد. کف چادر باید جنس خوبی داشته باشد و سوراخ نباشد و به هنگام بارش باران آب داخل چادر نیاید و دقت داشته باشید محل دوخت های چادر روی هم منطبق باشند و برای تشخیص دوخت خوب چادر درزهای دوخت را در مقابل نور بگیرید و با دقت نگاه کنید که از میان درز نوری رد نشود.

چون اگر درزی وجود داشته باشد و محل های دوخته شده روی هم منطبق نباشند آب هم به طور حتمی رد می شود.

سایز چادر از جمله نکات مهم دیگر است که باید به آن نیز توجه کنید. برای ظرفیت سایز چادر باید همیشه معمولا 2 نفر اضافه تر در نظر بگیرد که در طول اقامت راحت تر باشید. اکثرا چادرهای بزرگتر جذاب تر هستند اما برای افرادی که به صورت گروهی سفر نمی کنند چادر بزرگ بلا استفاده می ماند.

سایز چادر ها بر اساس تعداد افراد به صوت نشسته در نظر گرفته شده است و اگر شما قصد خوابیدن و اقامت چند روزه را درید باید ظرفیت چادر را دو برابر حالت نشسته در نظر بگیرید.

چادر مسافرتی باید جاهایی برای تهویه هوا و گیره هایی برای محکم کردن چادر در زمان وزش باد و همچنین جایی برای آویز چراغ را داشته باشد.

نوع چادر نیز بسیار مهم است. چادر ها معمولا به 3 دسته تقسیم می شوند: عصایی، فنری، اتومات

چادر های عصایی میزان خرابی کمتری دارند و در زمان خرابی قطعات آن به راحت قابل تهیه و تعویض است. چادر های اتومات سهولت نصب بیشتری دارند اما میزان خرابی بیشتری دارند و به هنگام خرابی قطعات آن به راحتی قابل تهیه و تعویض نیست.

نکته بعدی که باید به آن توجه کرد وزن چادر است که تا چه مسافتی میتوانید چادر را حمل کنید و آیا همیشه از ماشین استفاده ی کنید یا خیر؟ و آیا در مسیر اقامتتان پیاده روی دارید؟

چادر های بزرگ و با امکانات بیشتر شاید در ابتدا جذاب باشند اما حمل آن ها سخت است و وزن بالایی دارند.

تا این قسمت از مطلب به نکات مهم و قابل اهمیت برای خرید یک چادر مسافرتی مطمئن بپرداختیم اکنون در قسمت دوم مطلب به نکات مهمی که در هنگام خرید کیسه خواب باید به آن توجه کنیم می پردازیم.

اول از همه سایز

کیسه خواب

بسیار مهم است. در ابتدا باید به مردانه و زنانه بودن آن توجه کنید و حتما سایز کیسه خواب شما باید به اندازه قد و سایز فیت خودتان باشد زیرا در گرم کردن شما تاثیر بسیار زیادی را دارد.

نکته بعدی که برای خرید کیسه خواب اهمیت دارد این است که روی کیسه خواب نوشته شده باشد این کیسه خواب مناسب چه دمایی است.

گاهی بعضی کیسه های خواب تا دمای منفی 20 جواب می دهند و بعضی ها معمولی تر هستند و تا دماهای مثبت را ساپورت می کنند و بستگی به شما دارد کیسه خواب شما قرار است در چه دماهایی قراراست استفاده شود.

از طرفی جنس کیسه خواب نیز بسیار مهم است که با چه وسیله ای عایق شده است اگر از جنس پر باشد گرمای بیشتری را برای شما حفظ می کند و از طرفی رطوبت بیشتری را جذب می کنند و برای مناطق مرطوب مناسب نیستند.

کیسه خواب الیافی از الیاف مصنوعی تولید شده است و سبک تر هستند و زمان بیشتری را برای گرم کردن شما نیاز دارند بنابراین باید روی این موضوع نیز دقت کنید.

بعضی از کیسه خواب ها قسمت های اضافی دارند مثلا قسمت اضافی دارند که می توانید آن را باد کنید و به عنوان بالش از آن استفاده کنید.

گاهی کیسه خواب ها جیب هایی دارند که می توانید وسایل خود را در آن قرا دهید و برای وسایل شما فضای امنی را فراهم کرده اند.

زیپ کیسه خواب باید از جنس و مدل خوبی تهیه شده باشد زیرا باید توجه داشته باشید در استفاده طولانی مدت زیپ خراب نشود. در بعضی موارد زیپ کیسه خواب ها قابل تعویض نیستند و بعد از خرابی نمی توان از آن استفاده کرد.

در خرید وسایل کمپینگ باید کمی ولخرج باشید زیرا هر چقدر بیشتر هزینه کنید سفری راحتر را خواهید داشت و عمر وسایلتان بیشتر می باشد.

امیدواریم این مطلب برای خرید یک چادر و کیسه خواب مناسب و راحت برای شما مفید بوده باشد.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال