top-header
حمل و نقل ارزان در سفر

حمل و نقل ارزان در سفر

در این متن به یکی از آیتم های پر خرج و مهم، یعنی هزینه های جا به جایی می پردازیم.

بر اساس تجربه های سفرها، توجه به موارد زیر می تواند تا 70 درصد از هزینه های حمل و نقل را برای ما کاهش دهد:

حمل و نقل ارزان در سفر
  • برنامه ریزی قبل از سفر
  • موقعیت محل اقامت
  • حمل و نقل عمومی
  • اپلیکیشن های کاربردی
  • پکیج های توریستی
  • اطلاعات و خدمات هتل
  • وسیله نقلیه شخصی
  • اطلاعات افراد محلی

برنامه ریزی قبل از سفر اولین نکته ای است که باید به آن توجه کنیم یعنی در مرحله اول باید روی نقشه مشخص کنیم چه جاهایی را می خواهید در سفر ببینید و آن نقاط را روی نقشه مشخص برای خود علامت گذاری کرده و مکان هایی که نزدیک به هم هستند را با هم ببینیم و با یک حمل و نقل از هتل تا محل بازدید را پوشش دهیم و برای اینکار مجبور نباشیم چندین بار هزینه حمل و نقل دهیم.

نقشه گوگل مپ خود را باز کنید نقطه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه سیو را بزنید و به قسمت علاقه مندی های خود اضافه کنید.

موقعیت محل اقامت در هزینه های حمل و نقل نیز نقش بسزایی دارد و با توجه به هدفی که در سفر دارید موقعیت محل اقامت خود را انتخاب کنید و مطمئنا فاصله ی کمتری با هدف خود دارید و حتی می توانید پیاده یا از سرویس حمل نقل عمومی استفاده کنید و هزینه های خود را کاهش دهید.

یکی از راه های کم کردن هزینه های حمل و نقل در سفر استفاده از حمل و نقل عمومی است در ابتدا شاید از اینکه گم شوید یا در بین مردم گیج شوید بترسید اما شجاعت به خرج دهید و از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

برای استفاده از حمل و نقل عمومی یک نقشه خوب در دست داشته باشید تا راه خود را بهتر پیدا کنید و از افرادی که داخل اتوبوس یا مترو سوال کنید استفاده از حمل و نقل عمومی قطعا در کاهش هزینه ها به شما کمک می کند.

خیلی مهم است که شما قبل از اینکه به جایی سفر کنید درباره اپلیکیشن های کاربردی که در آن کشور یا شهر کاربرد دارد اطلاع داشته باشید و آن ها را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید.

اپلیکیشن های کاربردی Uber در آمریکا، Yandex در روسیه، Grab در آسیای جنوبی از پر کاربردترین اپلیکیشن های حمل و نقل در سفر به شمار می آید.

بعضی از شهرها مختص شهر خود یک سرس اپلیکیشن مخصوص خود را دارند که در آن مسیرهای حمل و نقل و خیلی اطلاعات دیگر را در خود جای داده است که می توانید به شما خیلی کمک بکند.

اپلیکیشن

Trafi

در استانبول خیلی مفید است در این برنامه تمامی خطوط مترو و تراموا و اتوبوس و مینی بوس قرار دارند. بطور مثال زمانیکه وارد قسمت مینی بوس می شوید تمام خطوط و تمام ایستگاه های توقف را در آن می توانید ببینید.

در بیشتر شهرهای توریستی دنیا یک سری پکیج های توریستی ارائه می شود که می تواند هزینه های حمل و نقل را برای مسافرین کاهش دهد مثلا پکیج یک هفته ای بلیط مترو و یا توریست کارت هایی که می توانید از تمام وسایل نقلیه استفاده کنید.

یکی از معروف ترین این پکیج ها اتوبوس های قرمز رنگ Hop-On-Hop_Off است که از یک ایستگاه شروع می کند و مردم را سوار می کند و نقلط مختلف شهر که اصلی نیز محسوب می شوند را به توریستان نشان می دهند. استفاده از این پکیج ها باعث می شود هم در زمان و هم در هزینه های خود سرفه جویی کنید. عمولا این اتوبوس ها سرباز هستند و سوار شدن بر آن ها بسیار جذاب هستد و خیلی به شما خوش می گذرد.

با اطلاعات هتل خود در ارتباط باشید و از پذیرش هتل حمل و نقل ارزان آن منطقه را بپرسید که قطعا آن ها خیلی می توانند به شما کمک کنند و سرویس های هتل ها را چک کنید زیرا هر هتل می تواند مختص خود یک سری سرویس داشته باشد که در یک سری ساعات مشخص در طول روز می توانند شما را به آن مقصدی که می خواهید برسانند.

مثلا یک مثال راحت برای کشور استانبول یک سری از هتل هایی که از منطقه تکسیم دور هستند در یک ساعات خاصی به صورت رایگان مسافران را به این منطقه می رسانند.

گاهی اوقات اجاره وسیله نقلیه شخصی می تواند در کاهش هزینه ها و وقت سرفه جویی کند. مثلا اجاره دوچرخه و یا در صورت داشتن گواهی نامه موتور، موتور اجاره کنید و یا حتی ماشین اجاره کنید.

اگر هزینه سوخت ماشین و اجاره آن برای شما به صرفه محسوب می شود ماشین اجاره کنید. اجاره ماشین برای افرادی که حداقل 3 – 4 نفر هستند خیلی در کاهش هزینه های حمل و نقل می تواند مفید باشد زیرا هزینه اجاره و سوخت ماشین بین افراد تقسیم می شود و به صرفه به شمار می آید.

آخرین راه حل برای کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر پرس و جو از افراد محلی است شما خیلی راحت می توانید از مردم آن کشور یا شهر در صف اتوبوس یا تاکسی سوال کنید و بهترین راه را انتخاب کنید.

در مطلبی که ارائه شد ما از تجربیات سفر خود صحبت کردیم و سعی کردیم یک سری اطلاعات اولیه مهم درباره

حمل و نقل ارزان در سفر

را دسته بندی کنیم تا سفری راحت تر و لذت بخش تر داشته باشید.

منبع: تریپ اند جوی