top-header
توصیه های جالب در سفر

توصیه های جالب در سفر

مسافرت رفتن از اموری هست که هیشه باعث میشود قبل از آن یک سری اقدامات و تمهیداتی برای آن انجام دهیم. در این مقاله قصد داریم 30 نکته جالب و در عین حال ضروری درباره سفر را ارائه دهیم که مناسب اکثر مسافرتها می باشد

اين مقاله را مطالعه کنيد:

16 دليل براي سفر رفتن

  1. بار کمتري حمل کنيد

    سفر با يک ساک دستي را امتحان کنيد. آيا شما واقعاً به 6 جفت کفش پاشنه بلند، چاي کيسه اي، اتو و سشوار احتياج داريد؟ هرچه بار کمتري با خود حمل کنيد سفر راحت تر و ارزان تري خواهيد داشت (هزينه بار اضافي را حذف خواهيد کرد)، سريعتر سفر خواهيد کرد (منتظر آمدن بارهيتان در فرودگاه تخواهيد ماند.)، آسانتر سفر خواهيد کرد (آوردن يک ساک به اين معني است که شما بارهاي سنگين را در هيچ جايي به دنبال خود نمي کشيد.)

  2. کتاب راهنما را در خانه بگذاريد

    به جاي اينکه کتاب راهنماي سفر سنگين و قطور خودرا با خود بياوريد، فقط صفحه هايي که احتياج داريد را کپي کنيد و پس از استفاده آنها را دور بياندازيد، با اين کار هم فضاي بيشتري خواهيد داشت و هم وزن کمتريرا تحمل خواهيد کرد.

  3. وارد صف هاي بازرسي که بچه ها در آن هستند نشويد

    وارد صفهايي که افراد با کت و شلوار و لباس رسمي هستند شويد، زيرا اين صف ها زودتر جلو ميروند.

  4. هيچ وقت دمپايي ابري لا انگشتي در هواپيما نپوشيد

    پوشيدن کفش هاي محکم پاي شما را از گرما، سرما و يا اشياء تيز حفظ مي کند. در بسياري از ايرلاين ها خدمه، ميهمانداران و خلبان ها اجازه پوشيدن صندل را ندارند.

  5. آهسته خود را تکان دهيد

    اگر از لرزش هاي پروازي مي ترسيد، بدن خود را تکان دهيد. هيچ کس نمي فهمد، چون همه به دليل جنبش هواپيما در حال تکان خوردن هستند. مقداري احمقانه به نظر ميرسد، اما حرکت شما باعث ميشود لرزش هاي هواپيما را کمتر حس کنيد. اين کار واقعاً جواب ميدهد

  6. همسفر کناري خود را انتخاب کنيد

    اگر به شما اجازه انتخاب صندلي هواپيما را بدهند، هميشه دور از کودکان، گروه دوستان و زنان بنشينيد (مردان کمتر به سرويس بهداشتي احتياج پيدا مي کنند)

  7. مقداري زبان ياد بگيريد

    چند لغت مفيد از زبان محلي را به خاطر بسپاريد و براي استفاده از آنها شهامت داشته باشيد! همين لغات کم ميتواند بسيار مفيد باشد، مردم محلي با افرادي که سعي ميکنند با زبان آنها ارتباط برقرار کنند، رفتار گرمي خواهند داشت.

  8. زير دوش دهان خود را ببنديد

    اگر شما در کشوري هستيد که آب سالم ندارد، زير دوش دهان خود را ببنديد

  9. هتل ها تنها گزينه اقامتي شما نيستند

    اقامت در هتل هاي گران يا ميهمانخانه هايي که پر از گردشگران پر سر و صداي با کوله پشتي هستند را فراموش کنيد. آپارتمان ها و ويلاها امروزه مکان هاي آرام تري براي اقامت هستند

  10. از شر دوستان خود خلاص شويد

    تنهايي سفر کردن ممکن است در ابتدا خسته کننده به نظر برشد، اما به شما فرصت ميدهد که تجربه سفر را بهتر لمس کنيد. شما فرصت داريد در زندگي روزمره دوستان خود را ببينيد. يک زبان جديد ياد بگيريد و تنهايي سفر کردن را تجربه کنيد.

  11. هميشه ژاکت هاي کلاه دار با خود به همراه داشته باشيد

    درست است که ژاکت هاي کلاه دار لباس نوجوانان ميباشد، اما در سفر سفر بسيار مناسب مي باشند. هنگامي که ميخواهيد در ترمينال، صندلي اتوبوس يا هواپيما بخوابيد شما را در مقابل نور و سر و صدا حفظ ميکند

  12. غذاهاي گياهي آسيايي را در هواپيما انتخاب کنيد

    از خوردن غذاهاي چرب و سنگين (که يکي از عوامل جت لگ مي باشد) خودداري کنيد. غذاهاي گياهي آسيايي بهترين گزينه هستند.

  13. با خود گوش بند داشته باشيد

    اگر سکوت براي شما مهم است با خود يک گوش بند داشته باشيد. توانايي خوابيدن در هواپيما يا هتل شلوغ ، بسيار با ارزشمند است

  14. لانژ/بار فرودگاهي را از قبل رزرو کنيد

    اگر پرواز طولاني داريد لانژ يا بار فرودگاه را رزرو کنيد، درست است که قيمت بالايي دارد، اما محيطي آرام، فضاهايي براي ملاقات هاي تجاري، نوشيدني ها و غذاهاي يا کيفيت، روزنامه، مجله و اينترنت بي سيم به شما ارائه مي دهد

  15. با خود دستگاهي که امکان اتصال به اينترنت دارد، داشته باشيد

    اگر سفر طولاني داريد، دستگاهي که بتواند با آن به اينترنت وصل شويد، نظير تلفن هوشمند يا تبلت با خود داشته باشيد. بعضي ها دوست ندارند در سفر وسايل گران بها با خود داشته باشند، اما استفاده از اينترنت در بعضي از مکانها بسيار گران تمام ميشوند يا در بعضي از مکان هاي توريستي و هتل ها، اينترنت بي سيم موجود ميباشد، زيرا شما پيوسته نياز داريد که حساب بانکي و رزروهاي سفر خود را چک کنيد

  16. يک پوشش اضافي با خود داشته باشيد

    هنگامي که با هواپيما سفر ميکنيد، خصوصاً در پروازهاي طولاني، هميشه يک پوشش اضافي داشته باشيد، زيرا پتوههايي که هواپيما ارائه ميدهند بسيار نازک است و هوا در بعضي از هواپيما ها بسيار سرد مي شود.

  17. هدفون هاي عايق صدا داشته باشيد

    هدفون هاي با کيفيتي که عايق صداي بيرون مي باشند، در سفر هاي طولاني بسيار به شما کمک ميکنند. قيمت اين هدفون ها معمولاً بالاست اما ارزش نشنيدن صداي نوزاد، خميازه و شوخي هاي نوجوانان را دارد.

  18. يک دستگاه پخش فيلم براي کودکان خود بياوريد

    هنگامی که با کودکان خود سفر میکنید، یک لپ تاپ، دی وی دی پلیر یا تبلت با خود داشته باشید. کارتون ها و فیلم ها خستگی راه را برای کودکان کم میکند

  19. کتابخوان های Kindle برای مسافرت بسیار مناسب می باشد

    شما می توانید با این ابزار ساده و سبک بسیاری از اوقات فراغت سفر خود را به صورت مفید سپری کنید

  20. قبل از خروج از هر مکانی چک کنید که چیزی جا نگذاشته باشید

    هنگامی که می خواهید از صندلی یک رستوران، کافه، ترمینال یا هواپیما بلند شوید یا اینکه از اتاق هتل خارج شوید، همیشه نگاه کنید که چیزی فراموش نکرده باشید.

  21. هنگام پر کردن چمدان، به جای تا کردن لباس های خود را بپیچید

    لباس های خود را رول کنید، بعد میبینید که نسبت به به زمانی که انها را تا میکردید، چقدر فضای اضافه خواهید داشت.

  22. از زبان بدن استفاده کنید

    هنگامی که زبان مخاطب خود را بلد نیستید، فریاد زدن با زبان خودتان هیچ فایده ای ندارد. به جای آن، از زبان بدن خود استفاده کنید. زبان بدن یک زبان بین المللی است. هیچوقت لبخند را فراموش نکنید.

  23. یک کیف جیبی و یک کیف پول کمری داشته باشید

    این کار هر دو هدف دارد: اول اینکه اگر کسی خواست از شما زور گیری کند شما به راحتی کیف جیبی خود را بدهید. دوم اینکه استفاده از کیف جیبی نسبت به کیف پول کمری در مکان های عمومی نظیر رستوران و هتل مودبانه تر است.

  24. هرگز پول خود را در هتل تبدیل نکنید

    اکثر هتل ها نرخ منصفانه ای برای تبدیل ارز ارائه نمیدهند. به جای آن از کارت های اعتباری که بایت خرید در خارج از کشور، هزینه اضافی دریافت نمیکنند استفاده کنید.

  25. پول نقد زیاد با خود حمل نکنید

    تقریباً در تمامی کشورها دستگاه های خود پرداز یافت می شود، پس نگران نداشتن پول نقد همراه خود نباشید.

  26. یک راهنمای محلی با خود داشته باشید

    هنگام بازدید از یادمان های فرهنگی، یک راهنمای محلی با خود داشته باشید. راهنمای محلی چشمان شما را نسبت به زمانی که به تنهایی یا با یک کتاب راهنما بازدید می کنید، بازتر میکند.

  27. انعطاف پذیر باشید

    هر قدر در برنامه های سفر خود انعطاف پذیر تر باشید، پول بیشتری ذخیره خواهید کرد (شما در زمان ارزان تر و با نرخ های مناسب تر سفر خواهید کرد)

  28. خواب خود را تنظیم کنید

    برای رهایی از جت لگ، الگوی خواب خود را فوراً با منطقه زمانی جدید تنظیم کنید.

  29. بیمه مسافرتی داشته باشید

    همیشه بیمه مسافرتی داشته باشید و روی کارت های اعتباری خود حساب باز نکنید. این درست است که بسیاری از افراد هیچ اتفاقی در سفر برایشان نمی افتد اما بیمه مسافرتی هزینه کمی دارد و حداثه هیچ وقت خبر نمی کند

    اين صفحه را کلیک کنيد:

    خرید اینترنتی بیمه مسافرتی

  30. به برنامه های وفاداری آژانس های مسافرتی ملحق شوید

    برنامه وفاداری یکی از روش های مدیریت ارتباط با مشتری است که بر اساس میزان استفاده از خدمات، به شما امتیازاتی داده می شود. این کار برای شما هزینه ای ندارد اما پس از اینکه امتیازات شما زیاد شد، خدمات و تخفیفات ویژه ای به شما خواهند داد.

    برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02155802402 و 09101476519 تماس بگیرید
منبع: پیام آسمان ایرانیان