top-header
لذت سفر به ارمنستان

لذت سفر به ارمنستان

آیا تا به حال به ایروان سفر کردید؟

ما شما را می خواهیم در این قسمت با سفر جذاب به ارمنستان آشنا کنیم تا همه بتوانند از این تجربیات استفاده کنند.

لذت سفر به ارمنستان

سفر به کشور ارمنستان از دو راه زمینی و هوایی امکان پذیر است اما بخاطر داشته باشید برای شناخت بیشتر یک کشور بیگانه سفر زمینی شما را از تجربيات بیشتری برخوردار می کند.

کشور ارمنستان

پایتختی قدیمی تر از رم دارد ولی هنوز تحت تاثیر معماری شوروی است. ارمنستان اولین کشور دنیا می باشد که مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت و انتخاب کرد و نخستین کشوری است که یادگیری شطرنج در مدارس را اجباری کرد.

سمبل این کشور کوه های پر از برف آرارات است و طی یک سند و افسانه ی قدیمی کشتی نوح در این منطقه به ساحل رسیده است.

ارمنستان طی چندین سال متوالی در تصرف قدرت های بزرگ حکومت بیزانس یا عثمانی ها بوده است و همچنین مدت طولانی جرئی ازکشور ایران بود و قسمتی از فرهنگ ایرانی ها را به ارث برده است. ارمنستان کشوری امن محسوب می شود.

ارمنستان نیاز به ویزا ندارد و بهترین زمان سفر تمامی فصول می باشد اما ماه های اردیبهشت تا مهر گرم ترین ماه های سال در این کشور به شمار می آید.

حدود قیمت سفر بین 3 تا 6 میلیون است و مدت زمان رایج سفر 3 شب و 4 روز می باشد. مدت پرواز به کشور ارمنستان از تهران 1 ساعت و نیم است.

ارمنستان دارای اماکن دیدنی، خرید، تفریحات شبانه و تفریحات ساحلی نیز می باشد. ارمنستان سفری سرشار از آرامش به شمار می آید. سبک غذایی مردم ارمنستان محلی و انواع کباب های بین المللی و دریایی را دارند.

ساعت محلی ارمنستان نیم ساعت عقب تر از تهران واحد پول کشور ارمنستان درام است.

ارمنستان به کلیساهایش معروف است و می توانید از کلیساهایی مثل کلیسای کاتولیک مریم مقدس، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر، کلیسای جامع سارکیس مقدس، کلیسای سنت آستواتساتین نورک و ... بازدید کنید.

همچنین می توانید در میدان هراپاراک یا همان جمهوری ایروان نیز گشتی بزنید و از حال و هوای جذابش مخصوصا در شب و با دیدن فواره های زیبایش و دیدن معماری معاصر ارمنستان در کنار بافت قدیمی در اطراف میدان لذت ببرید. جالب است بدانید به شهر ایروان لقب

شهر صورتی

را داده اند زیرا در میدان جمهوری این شهر گل های رز چند رنگ وجود دارد.

در سفر به ارمنستان می توانید از مناظر کوههای آوارات و نمای زیبای شهر از بالای هزارپله یا همون کاسکاد مخصوصا در شب که چراغ ها روشن هستند و قدم زدن به سمت پایین پله ها و از شبهای زنده و کافه ها و رستوران های خیابان منتهی به آن روح خود را آرام کنید.

از جاذبه های دیدنی و تاریخی ایروان مثل موزه ماتناداران، موزه زیززناکابرت، موزه تاریخ ارمنستان، موزه اربونی، معبد گارنی، خور ویراپ، معبد تاتو، مسجد کبود، پارک پیروزی و مجسمه مادر و پارک عشاق و ... حتما بازدید کنید.

همچنین می توانید از کارخانه های نوشیدنی سازی آرارات دیدن کنید و با فرآیندهای تهیه و نگه دری و رسم و رسومات ارامنه آشنا شوید.

گشت در دریاچه سوان و چشم انداز بی نظیرش که تنها با یک ساعت دور شدن از مرکز شهر ایروان امکان پذیر است و همچنین امکان شنا و آب تنی و آفتاب گرفتن در ماه های گرم سال را برای بازدید کنندگان فراهم کرده است دیدن کنید.

یکی از تجربیات خوشمزه سفر به کشور ارمنستان خوردن غذاهای محلی این کشور به نام های چالاقاچ، ایشخان، قاپاما، فاسولیه، خوروواتس، کوفته گوشت، دلمه، هاریسا، نان لاماچون و خاشلاما و شیرینی های بینظیرش مثل باقلوا و گاتا است.

مراکز خرید معروف ارمنستان مرکز خرید ایروان مال، دالما، تاشیر وروسیا است که هر کدام تعداد زیادی از برندهای فست فشن و همینطور برندهای خوب دنیا را در خود جای داده اند و بازارهای محلی و صنایع دستی ورنیساژ و خیابان شمالی نیز از جمله بازارهایی است که می توانید در آن به راحتی خرید کنید.

اگر برای خرید و حراجی ها می خواهید به این کشور سفر کنید بهترین زمان فصل زمستان است.

گشتن در خیابان شمالی که نزدیک میدان جمهوری است پر از کافه و رستوران های جذاب می باشد و خیابان آبوویان و قسمت پایینی هزار پله و همینطور بارها و کلاب هایی که در این منطقه هستند همگی جزو تفریحات شبانه به شمار می آیند.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال