top-header
کوبا ، کشور تاثیرگذارترین شخصیت های سیاسی قرن ۲۱

کوبا ، کشور تاثیرگذارترین شخصیت های سیاسی قرن ۲۱

کوبا کشوری که در مجمع الجزایری در دریای کارائیب تشکیل شده و پایتختش شهر هاوانا می باشد.

کوبا ، کشور تاثیرگذارترین شخصیت های سیاسی قرن ۲۱

کشور کوبا یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های سیاسی قرن ۲۱ به شمار می آید. کوبا کشوری است که

ارنستو چگوآرا

و

فیدل کاسترو

رهبری آن را برعهده داشتند و تاثیر شگفت انگیزی بر آن گذاشتند.

در سال ۱۴۹۲ میلادی توسط کریستف کلمب کشف شد و تحت استعمار و مالکیت امپراتوری اسپانیا قرار داشت. اسپانیا حدود ۱۰۰ هزار نفر را تحت قومیت و تسلط خود گرفتند و آن ها را مجبور به جستجوی طلا کردند.

کوبا در حدود 400 سال تحت سلطه اسپانیا بود و در نهایت در سال ۱۹۵۲ میلادی به صورت کاملا رسمی استقلال خود را از اسپانیا باز پس گرفت. اقتصاد کوبا بر پایه کشاورزی و معدن و صادرات شکر، قهوه و تنباکو به اروپا و آمریکای شمالی بود.

کوبا نه تنها به دلیل وجود انستو چگوآرا، فیدل کاسترو و رائول کاسترو بلکه به خاطر مناظر طبیعی کارائیب، خیابان های تمیز و قدیمی و مردم بسیار شادش معروف است.

بهترین زمان برای سفر ماه های دسامبر (آذر و دی) تا ماه مه (اردیبهشت و خرداد) می باشد.

شهرهای معروف کوبا عبارتند از: هاوانا، وَرَدِرو، سیفوئگوس، گوانتانامو، سانتا کلارا و ...

زمانی که وارد کوبا شدیم شنیده بودیم که این کشور با همه دنیا فرق دارد اما تا زمانی که از نزدیک نبینید و حسش نکنید نمیتوانید باور کنید چطور می شود مردم یک کشور تحت شدیدترین فشار اقتصادی باشند اما همیشه در حال رقص و شادی باشند؟!

ساختمان هایی که از دهه 60 باقی ماندن به شما این حس را انتقال می دهند که انگار در شهرک سینمایی راه میروید. در هر کوچه و پس کوچه ایی صدای موزیک و رقص خیابونی می آید.

اینجا جایی است که امکان ندارد عکسی زشت بشود!!! از بس همه چیز اینجا قدیمی، خوشرنگ و زیبا به چشم می آید.

در دهه 50 لاس وگاسی نبوده است و هاوانا محل تفریح آمریکایی های پولدار بوده است. کوبا در فاصله 150 کیلومتری جنوب فلوریدا با آب و هوای مطبوع به محل خوش گذرونی آمریکایی ها تبدیل شده بود.

اما زمانی که فیدل کاسترو و چگورا وقتی هاوانا را با هدف استقلال کوبا فتح کردند، تمام آمریکایی ها از کوبا فرار کردند و ماشین های آنها در این شهر باقی ماند.

شورلت، فورد و کادیلاک های خوش رنگ و گرون قیمت تماما توسط دولت کوبا مصادره شد.

از سال 1959 به بعد، تحریم های آمریکا برای کوبا شروع شد. مردم باید روی پای خود وایمیستادن و ماشین ها نیاز به تعمیر داشتند و قطعات یدکی آنها دیگر وارد نمیشد در آن زمان شوروی در واردات یک سری قطعات یدکی به کوبا کمک کرد.

ماشین هایی که الان در کوبا دیده می شوند همان ماشین های 50، 60 سال پیش هستند که عاشقانه از آنها مراقبت می شود و نسل به نسل به ارث میرسد. در سال 2016، اوباما دوباره سفارت آمریکا را در کوبا باز کرد و بخش زیادی از تحریم ها حذف شدند اما با روی کار آمدن دولت ترامپ دوباره تحریم ها از سر گرفته شدند.

یکی از قشنگی های سفر به جز آشنا شدن با فرهنگ و عقاید مختلف، دیدن پوشش و ظواهر متفاوت مردم جهان است.

ممکنه در سفر به کوبا متوجه نشید یه کوبایی به زبان اسپانیایی چه چیزی به شما می گوید اما با یک لبخند می توانید زیباترین ارتباط انسانی را شکل دهید.

با هر تفاوتی، با هر پوشش و رنگ پوست، لبخند زبان مشترک بین تمام مردم دنیاست.

وقتی اسم کوبا می آید همه یاد سیگار برگ های معروفش میوفتند. روستای وینالس در کشور کوبا که منبع تولید بهترین سیگار برگ دنیاست چون خاکش اکسید آهن بالایی دارد. مزارع کشت تنباکو در دره های وینالس توسط مردم محلی در حال اداره شدن است اما فقط 10 درصد سود حاصل از فروش سیگار به خود مردم محلی میرسد و 90 درصد سود حاصل برای دولت کوباست. کشور کوبا طبق سیاست های کمونیستی اداره می شود.

قیمت هر سیگار برگ 2 تا 10 دلار است و سیگارهای دست پیچ و با کیفیت قیمت های بالاتری نسبت به بقیه دارند.

سفر به کوبا سفرآسونی نیست!

پروسه گرفتن ویزا و فاصله ی دور آن سفر و همچنین خیلی از هتل ها نیز با سایت بوکینگ کار نمی کند و این قضیه رزرو محل اقامت سفر را سخت تر میکند.

وسایل نقلیه توریستی به ندرت پیدا می شود.

دسترسی به اینترنت فوق العاده محدود است.

زبان انگلیسی به صورت محدود در مناطق توریستی کاربرد دارد و بیشتر مردم به زبان اسپانیایی صحبت می کنند.

سوپر مارکت ها برای تهیه مایحتاج روزانه به سختی پیدا می شوند.

این کشور زیر ساخت های توریستی پیشرفته ندارد اما با تمام سختی های سفری بسیار لذت بخش محسوب می شود.

چند سال دیگر معلوم نیست کوبا همین شکل باقی بماند یا خیر زیرا زمزمه برداشتن سایه تحریم ها شنید می شود و بعد از اون قطعا کوبا در مسیر مدرن شدن قرار می گیرد.

پس شاید این آخرین فرصت ها برای دیدن کوبای قدیمی است.

کوبایی که هنوز روح فیدل در آن در جریان است و "چه" قهرمان رویاهاش می باشد. کوبایی متفاوت با تمام دنیا!!!

منبع: تریپ اند جوی