top-header
سفر به مالزی - قسمت اول

سفر به مالزی - قسمت اول

مالزی که در قلب منطقه آسیا و اقیانوسیه واقع شده است، از موقعیت جغرافیایی استراتژیک و آب و هوای گرمسیری در تمام طول سال برخوردار است. مالزی با 13 ایالت، سه منطقه فدرال و جمعیتی که در حال حاضر بیش از 28 میلیون نفر است، بهترین های آسیا را در خود جای داده است و چشم اندازهای متنوع فرهنگی آن، که از سه مورد از قدیمی ترین تمدن ها تشکیل شده است- مالایی، چینی و هندی- و نیز جوامع قومی منحصر به فرد صباح و ساراواک آن شهرت بسیار دارند.
سفر به مالزی - قسمت اول

مالزی یکی از بهترین مقصدهای جهان برای گذراندن تعطیلات به شمار می رود، و مملو از طیف گسترده ای از جاذبه های منحصر به فرد است. تعریف شما از یک تعطیلات رضایت بخش هر چه باشد، مالزی تمام عناصر لازم را دارا است.

سواحل بکر و جزایر خیره کننده، فرشینه ای غنی از فرهنگ و تاریخ، گنجینه های میراث فرهنگی که به خوبی از آنها محافظت شده است، امکانات مدرن و در سطح جهانی، مجموعه ای جذاب از گیاهان و جانوران، ذخایر طبیعی زیبایی که به خوبی از آنها نگهداری شده است، آرایه لذت بخشی از خوراکی های لذیذ و فهرست طویلی از مراکز مهم خرید - مالزی شما را در موقعیتی قرار خواهد داد که می خواهید بیشتر بدانید و گردش کنید.

اما فقط به گفته های ما بسنده نکنید. به مالزی بیایید و بسیار از شگفتی های این کشور را کشف کنید و با لایه های متعد این کشور جذاب آشنا بشوید. خود را برای سرگرمشدن آماده کنید، زیرا سرگرمی های مالزی بیش از آن است که به چشم می خورد.

کشور مالزی که از لحاظ موقعیت استراتژیکی در قلب آسیای جنوب شرقی واقع شده است، هرگز جذابیت خود را از دست نمی دهد.

پایتخت مالزی، کوالالامپور، بدون شک یکی از هیجان انگیز ترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای آسیا به شمار می رود. در میان آسمان خراش های بلند، بازمانده هایی از گذشته غنی کوالالامپور در قالب بناهای قبل از جنگ وجود دارند، که تضاد جالبی را بین این دو دوره متفاوت ایجاد می کند.

سایر مقصدهای مالزی از قبیل ملاکا، پنانگ لنکاوی، کوپینگ و کوتا کینابالو هر کدام جذابیت های مخصوص به خود را دارند. برخی از آنها برنده جوایز یونسکو هستند.

شهر میراث جهانی جورج تاون یونسکو، شهر میراث جهانی ملاکای یونسکو، محل میراث جهانی پارک کینابالوی یونسکو، محل میراث جهانی پارک ملی گونونگ مولو و ژئوپارک جهانی یونسکو در لنکاوی

چشم انداز سرسبز و به خوبی محافظت شده مالزی برای طیف گسترده ای از ماجراجویی ها در محیط زیست مناسب است. جنگل های بارانی مالزی از قبیل تامان نگارا به یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی مناطق گرمسیری در دنیا - دارای تنوع زیستی قابل توجهی هستند و محل زندگی تعدادی گونه های نادر و بومی به شمار می روند.

جزایر و سواحل خیره کننده مالزی تعطیلات ایده آلی را در کنار خورشید، دریا و ماسه ها برای گردشگران فراهم می کنند. برخی از این جزایر، به ویژه در امتداد سواحل ترنگانو و صباح، دارای مراکز غواصی در سطح جهانی با چشم اندازهای خیره کننده زیر آب هستند. متخصصان غواصی جزیره جادویی سیپادان را یکی از برترین مقصدهای غواصی جهان می دانند.

در مالزی جاذبه های دیگری نیز وجود دارد برای نمونه پارک ها و باغ های دلربا، پارک های تفریحی هیجان انگیز، تفرجگاه های تپه ای زیبا، زمین های گلف مطابق با استانداردهای بین المللی، اسپاهای لوکس و گزینه های بی پایان برای خرید.

به علاوه این کشور به خاطر جشنواره های رنگارنگ و مناسبت های هیجان انگیز خود در طول سال از قبیل جایزه بزرگ فرمول یک (Formula One Grand Prix)، نمایشگاه بین المللی دریانوردی و هوا و فضای لنکاوی (LIMA)، حراج پایان سال مالزی (

  • M-YES
  • )، حراج 1Malaysia GP و کارناوان فروش 1Malaysia Mega شناخته شده است.

    دلیل بازدید شما از مالزی هر چه باشد - یک تعطیلات رمانتیک، تعطیلات خانوادگی پر از هیجان، خوشگذرانی و خرید تمام و کمال یا استراحت در قلب طبیعت - مالزی همه را در بر دارد. پس بیایید، بگذارید مالزی جاذبه های خود را به شما نشان بدهد!

    مالزی از دیدگاه جهانی

    مالزی جوایز و تاییدیه های بین المللی متعددی را در طول سال ها دریافت کرده است، و در نتیجه جایگاه این کشور به عنوان یکی از مقاصد برتر در منطقه و در دنیا محکم شده است. در سال 2012، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) این کشور را نهمین کشور پر بازدید در جهان و مجله آنلاین فور پس مالزی را دهمین کشور مهمان نواز دنیا نامیدند.

    سی ان ان کوالالامپور، پایتخت مالزی، را نیز چهارمین شهر خرید برتر در دنیا و شاخص گلوب شاپینگ این شهر را دومین مقصد خرید برتر در آسیا و اقیانوسیه معرفی کرده اند.

    چرا مالزی؟

    10 دلیلی که نشان می دهد شما باید مالزی را به عنوان مقصد بعدی خود برای تعطیلات انتخاب کنید:

    • فرهنگ های آسیایی متعدد - و سایر جاذبه ها - همگی در از یک مکان
    • ثبات سیاسی، هماهنگی نژادی و مردم حقیقتا خونگرم
    • سرمایه ای از زیبایی های طبیعی
    • گزینه های بی حد و حصر خرید و عرضه محصولات
    • معاف از گمرک
    • خانه برخی از بهترین مراکز غواصی جهان
    • آب و هوای گرمسیری و معتدل در تمام طول سال
    • ساختمان های تاریخی و مدرن که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند
    • طیف وسیعی از خوراکی های لذت بخش با قیمت های مناسب

    منطقه مرکزی

    • کوالالامپور
    • سلانگور
    • پوتراجایا

    مناظر شهری بی نظیر و نقاط دیدنی نمادین در مرکز منطفه مرکزی مالزی قرار دارند. این منطقه متشکل از حوزه فدرال کوالالامپور، ایالت سلانگور و حوزه فدرال پوتراجایا می باشد و ویژگی های آن عبارتند از زیر ساخت های پیشرفته، امکانات در سطح جهانی و مراکز تجاری و مالی مشهور در سطح بین المللی

    پایتخت مالزی کوالالامپور، یک کلان شهر در جمعیت است و فقط مینائی منحصر به فردی دارد که به طور خاص در تالر دامليون متر توانایی شهر برای ترکیب دوره قدیم و جدید تضاد زیبایی به وجود آورده است که بخشی از جاذبه این شهر به شمار می رود.

    آسمان خراش های نمادین زینت بخش خط افق شهر است و در کنار بناهای بازمانده تاریخ قرار دارند.

  • منبع: توریسم مالزی