top-header
سفر به درک، پاکترین ساحل ایران

سفر به درک، پاکترین ساحل ایران

"رفتن به درک" نه تنها جای بدی نیست خیلی هم آرزوی خوبی است!!! چشمان خود را ببنید و تصور کنید در دل کویری قرار دارید که تا چشم کار می کند جز کوه های شنی و چند نخل چیزی به چشم نمی آید و ناگهان صدای موج و نسیم خوش آب شما را منعجب می کند. قطعا چنین تصوری بسیار عجیب و زیباست.

سفر به درک، پاکترین ساحل ایران

ساحل درک

پاکترین ساحل ایران در سیستان و بلوچستان است و مهم ترین ویژگی این ساحل تلاقی کویر و دریاست که حسابی این منطقه را دیدنی کرده است. درک در فاصله ی 120 کیلومتری شهر چابهار واقع شده است.

برخلاف تصور مردم سیستان و بلوچستان دارای مناطق منحصر به فردی است و این روزها مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

این ساحل زیبا و دیدنی در جنوب شرقی ترین نقطه ایران دقیقا تلاقی کویر و دریا است. صخره ها، مرجان ها و لاکپشتها، ماسه ها منظره خارق العاده ایی را پدید آورده اند که چشم هر ببینده ایی را خیره می کنند.

ساحل درک دقیقا جایی است که دریای عمان را به اقیانوس هند می رساند.

این ساحل عاری از هرگونه زباله می باشد و قدم زندن و شنا کردن در این ساحل جزو یکی از خاطرات فراموش نشدنی هر گردشگری می شود.

ساحل درک به دلیل ویژگی های خاص خود سوژه عکاسان می باشد.

روستای درک در نزدیکی تنگه هرمز در جاده‌ی ترانزیتی کنارک به جاسک قرار دارد پس از از عبور جاده ی پر فراز و نشیب به روستای زرآباد درک خواهید رسید. درک یکی از بکر ترین مناطق ایران محسوب می شود.

به زبان محلی مردم این منطقه "درک" به معنای زندگی در کنار دریا است.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این منطقه

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این منطقه کوه‌های مریخی آن است. پدیده ایی‌ زمین شناسی که در اثر باد و خاک به وجود آمده‌ است. کوه های مریخی منظره ایی شبیه کوه های مریخ پدید آورده اند.

آن است. پدیده ایی‌ زمین شناسی که در اثر باد و خاک به وجود آمده‌ است. کوه های مریخی منظره ایی شبیه کوه های مریخ پدید آورده اند.

اگر دوست دارید از این ساحل زیبا دیدن کنید بهتر است در فصل پاییز یا اوایل بهار سفر کنید و غروب زیبای آن را از دست ندهید. اقامتگاه‌های بومی زیادی در این روستا برای رفاه حال گردشگران توسط افراد بومی فراهم شده که باعث رونق مردم روستا شده است. در این روستای بکر هیچ رستورانی وجود ندارد اما می توانید تمام وعده های غذایی را در این اقامتگاه های بومی تهیه کنید و از طعم خوش ماهی شوریده لذت ببرید.

روستای درک مردمی بسیار خونگرم و مهمان نوازی دارد که باعث می شوند تمام لحظات این سفر برای شما راحت تر بگذرد. مردم روستا از قوم بلوچ هستند و زبان آن ها بلوچی می باشد. زان و مردان روستا هنوز در پوشش اصالت خود را حفظ کرده اند و با پوشش محلی زیبای خود هستند. لباس هایی رنگی با هنر سوزن دوزی که بسیار چشم نواز هستند.

فقط در زمان سفر فراموش نکنید که تمامی وسایل مورد نیاز را همراه داشته باشید زیرا فاصله ی روستا تا پمپ بنزین و فروشگاه زیاد است. اگر شما اهل کمپینگ هستید می توانید بر روی شن های روان این ساحل چادر بزنید و از شب های پر ستاره کویر لذت ببرید اما به یاد داشته باشید حتما زباله های خود را جمع آوری کنید تا به طبیعت آسیبی وارد نشود زیرا طبیعت میراث آیندگان است و ما باید امانت دار خوبی برای آنها باشیم.

متاسفانه روستای درک یکی از مناطق محروم کشور ایران محسوب می شود که امید آن را داریم با وسعت گردشگری رونق به این روستا بیاید. اسکله بریس یکی از زیباترین چشم اندازهای دریایی ایران در نزدیکی این منطقه می باشد.

اگر شانس داشته باشید می توانید از

پدیده آب فشان

را هم ببینید. پدیده آب فشان، شرایط خاص هیدروجیولوژیکال می باشد و پدیده ایی بسیار کمیاب است. آبفشان ها در واقع چشمه ی آب گرمی هستند که در فصل های خاصی آب داغ را با سرعت زیادی به بیرون پرتاب می‌کنند.

منبع: آژانس هواپیمایی مارال