top-header

مقررات سفر به کشور کویت در شرایط کنونی کرونا

قوانین ورود به کشور کویت

مقررات سفر به کشور کویت و رعایت پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19) به شرح ذیل اعلام می گردد. مسافران با ملیت / اقامت کویت و مسافران دارای ویزا می توانند با رعایت شرایط ذیل از کشور ایران به کشور کویت سفر نمایند.

منبع: هواپیمایی ایران ایر تاریخ انتشار: 1400/08/09

مسافران بالای 18 سال می بایست دارای کارت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا جانسون باشند و از آخرین نوبت آنها 14 روز گذشته باشد. همچنین مسافران تا 16 سال که والدین آنها با شرایط فوق واکسینه شده باشند نیز می توانند به همراه والدین خود بدون کارت واکسن سفر نمایند. مسافران 16 تا 18 سال پس از ورود و انجام غربالگری، در صورت تشخیص پزشک، به هزینه مسافر قرنطینه هتلی خواهند شد.

مقررات سفر به کشور کویت در شرایط کنونی کرونا

مسافران دارای کارت واکسن سینوفارم یا سیتوواک یا اسپایکوژن با شرط دریافت یک نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا جانسون نیز می توانند به کشور کویت سفر نمایند.

کلیه مسافران بالای 6 سال در پروازهای ورودی به کویت می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک http://health.behdasht.gov.ir می باشد.

مسافران قبل از پرواز می بایست خود را در لینک https://kuwaitmosafer.gov.kw/home.html بصورت online ثبت نام نمایند. پس از ورود به کویت مسافران باید 7 روز خود را قرنطینه خانگی نمایند.

نصب برنامه Shlonik بر روی گوشی همراه مسافران و ثبت اطلاعات درخواستی در بدو ورود به کویت الزامی است.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادره در کویت می بایست به هنگام ورود کارت واکسیناسیون خود را در برنامه Immune app یا برنامه Kuwait mobile ID app ارائه نمایند. همچنین مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادره در خارج از کشور کویت، می بایست کارت خود را در لینک زیر بارگذاری نمایند.

کارت واکسیناسیون می بایست دارای QR code باشد و در هنگام ورود ارائه گردد.

https://vaxcert.moh.gov.kw/SPCMS/PH/CVD-19-Vaccine-External-Registeration.aspx