top-header

دستورالعمل پذیرش مسافر در کشور پاکستان

مقررات ورود به کشور پاکستان

بدینوسیله شرایط پذیرش مسافران ورودی کشور پاکستان از مورخ 2021/12/8 برابر با 17 آذر 1400 به شرح ذیل اعلام میگردد:

منبع: هواپیمایی ماهان تاریخ انتشار: 1400/09/17

مسافرین محترم می بایست پیش از سفر به سایت https://passtrack.nitb.gov.pk مراجعه نمایند و مشخصات خود را در این صفحه تکمیل نموده و پرینت آن را در زمان سفر همراه داشته باشند.

تمامی مسافران بالای 15 سال که دو دوز کامل واکسن را دریافت نموده اند مجاز به سفر به کشور پاکستان خواهند بود.

دستورالعمل پذیرش مسافر در کشور پاکستان

مسافران ورودی 6 سال به بالا میبایست جوابیه تست منفی PCR که 48 ساعت قبل از پرواز در یکی از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت انجام شده است را ارایه دهند. اگرچه مسافران دیپورتی از ایران از انجام تست PCR معاف میباشند.

مسافران ترانزیت کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر در بدو ورود (بدلیل پیشگیری از سویه اومیکرون) به صورت تصادفی آزمایش آنتی ژن RAT خواهند بود.

از مسافرین ورودی 6 سال به بالا در فرودگاه لاهور آزمایش آنتی ژن گرفته می شود و در صورت منفی بودن نتیجه ، امکان ورود به لاهور را خواهند داشت و در صورت مثبت بودن پاسخ تست می بایست به مدت 10 روز به هزینه خود قرنطینه شوند.

مسافران ترانزیت کشورهای افغانستان، اتریش، آذربایجان، فرانسه، آلمان، مکزیک، روسیه، سریلانکا، تایلند، ترینیداد و توباگو، ترکیه، انگلستان و آمریکا ملزم به ارایه مدرک واکسیناسیون کامل و تست منفی PCR میباشند.

همچنین در روز هشتم قرنطینه، تست PCR دیگری گرفته می شود و در صورت منفی بودن نتیجه تیت، روز دهم مجاز به ورود به شهر لاهور خواهند بود.

همچنین در بدو ورود، این مسافران بطور تصادفی آزمایش آنتی ژن RAT خواهند داد و در صورت منفی بودن نتیجه، امکان ورود به لاهور را داشته و در صورت مثبت بودن نتیجه تست، می بایست به مدت 10 روز به هزینه خود قرنطینه شوند.

همچنین تست PCR دیگری در روز هشتم قرنطینه گرفته می شود و در صورت منفی بودن نتیجه تست، مجوز ورود را در روز دهم دریافت خواهند کرد ولی چنانچه مجدد نتیجه تست مثبت گردد می بایست مدت زمان بیشتری را طبق دستور مقامات بهداشت در بیمارستان سپری نمایند.