top-header

بروزرسانی مجدد مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کرونا

حذف قرنطینه خانگی و الزام قرنطینه هتلی

پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم "هما" در قطر در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور قطر و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران مقیم با شرایط ذیل میتوانند به کشور قطر سفر نمایند. (این رویه جایگزین رویه 1201 میگردد)

منبع: هواپیمایی ایران ایر تاریخ انتشار: 1399/10/02

1. کفیل مسافران مقیم می بایست از طریق https://portal.www.gov.qa نسبت به دریافت اجازه ورود آنان اقدام نمایند. (تکمیل فرم الکترونیکی Exceptional Entry Permit to Qatar Service)

بروزرسانی مجدد مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کرونا

2.پس از دریافت اجازه ورود، مسافران می بایست از طریق سایت www.discverqatar.qa نسبت به انجام رزرو هتل جهت 7 روز قرنطینه اقدام نمایند. به هنگام ورود به کشور قطر آزمایش PCR از مسافران گرفته خواهد شد. شایان ذکر است هزینه هتل و تست PCR برعهده مسافران می باشد. لیست مسافرانی که از قرنطینه هتلی مستثنی می باشند، در سایت ذیل اعلام شده است.

در صورتی که مسافران از قرنطینه ی هتلی مستثنی باشند، می بایست به کفیل خود جهت دریافت اجازه ورود، اعلام نمایند.

https://www.qatarairwaysholidats.com/qa-en/welcome-home-7-night-booking/overview

3. نصب برنامه EHTERAZ بر روی گوشی همراه مسافران و تکمیل اطلاعات درخواستی

4. تکمیل فرم اطلاعات پزشکی و فرم تعهد نامه پیوست توسط مسافر

مسافران جهت انجام سفر می بایست هر 4 برگه فوق را (اجازه ورود توسط کفیل، رزرو هتل، اطلاعات پزشکی و تعهدنامه) به هنگام سفر به همراه داشته و به هنگام دریافت کارت پرواز به همکاران خدمات فرودگاهی ارائه نمایند. همچنین ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و کسافران صرفا میتوانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند.

استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی می باشد.

شایان ذکر است استرداد بلیت های مسافران پرواز شیراز دوحه به شماره 5303 در تاریخ 20DEC20 و پرواز لار دوحه به شماره پرواز 685 در تاریخ 22DEC20 بدون کسر هزینه ای قابل استرداد می باشد.