top-header

مقررات پذیرش مسافر در پروازهای ورودی با شرایط جدید کووید-19

پذیرش مسافر در پرواز های ورودی

پیرو بخشنامه شماره 300/1564-41 مورخ 1400/08/16 و نامه شماره 51491 مورخ 1400/11/20 سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تشید مراقبت های بهداشتی جهت جلوگیری از انتشار سویه اومیکرون، الزامات پذیرش مسافر در پروازهای ورودی بین المللی به شرح زیر اعلام می گردد:

منبع: هواپیمایی آسمان تاریخ انتشار: 1400/11/26

کلیه اتباع ایرانی و خارجی بالای 8 سال که قصد سفر به جمهوری اسلامی ایران را دارند ملزم به ارائه گواهی تست مولکولی (RT-PCR) منفی از نظر کووید-19 با مدت اعتبار حداکثر 96 ساعت از آزمایشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مور تائید کنسولگری، با داشتن QR-CODE پیش از سوار شدن به هواپیما می باشند.

مقررات پذیرش مسافر در پروازهای ورودی با شرایط جدید کووید-19

مسافران علاوه بر ارائه تست پی سی آر منفی می بایست دارای واکسیناسیون معتبر کرونا به زبان انگلیسی و دارای QR CODE بوده و از آخرین نوبت واکسن آنها نیز 14 روز گذشته باشد. مسافرانی که 9 ماه از دریافت نوبت دوم آن ها گذشته، می بایست دوز تکمیلی را دریافت نموده باشند.

تمامی مسافران متقاضی ورود به کشور می بایست فرم خوداظهاری عدم ابتلا به کووید-19 که در فرودگاه مبدا به مسافر تحویل داده می شود را قبل از صدور کارت پرواز تکمیل و ارائه نماید و فرم تعهدنامه کتبی جهت پذیرش غربالگری در فرودگاه مقصد را در طول پرواز تکمیل و در فرودگاه مقصد به مسئول پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی مستقر در فرودگاه ارائه نماید.