top-header

شرایط پیش ثبت نام اربعین 1400

نحوه ی پیش ثبت نام اربعین

علیرغم زمان بسیار کوتاه باقی مانده تا ایام اربعین حسینی (ع)، تا این لحظه هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای مشتاقان ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نگردیده و دستور العملی نیز برای صدور روادید ابلاغ نشده است.

منبع: آژانس مسافرتی مارال تاریخ انتشار: 1400/06/21

لذا با لحاظ فرصت اندک باقی مانده، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین در نظر دارد به منظور آمادگی های لازم، به صورت غیر حضوری موقتاً مبادرت به پیش ثبت نام از متقاضان زیارت اربعین حسینی با شرایط زیر نماید:

شرایط پیش ثبت نام اربعین 1400
  1. نداشتن بیماری زمینه ای و تزریق هر دو دوز واکسن کرونا. (استعلام های لازم برای اخذ تایید تزریق هر دو دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت به صورت سیستمی انجام خواهد شد.)
  2. تایید اطلاعات هویتی افراد با استعلام از سازمان ثبت احوال (مشخصات افراد در سامانه سماح نمایش داده میشود. لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مشاهده گردید می بایست از طریق اداره ثبت احوال محل سکونت نسبت به اصلاح آن اقدام گردد.)
  3. دقت در ثبت شماره صحیح گذرنامه و تاریخ انقضای آن، عدم توجه به آن موجب عدم صدور روادید میگردد لذا در ثبت شماره گذرنامه نهایت دقت به عمل آید. (گذرنامه میبایست حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد.)
  4. چنانچه تعداد افرادی که پیش ثبت نام کرده باشند بیش از ظرفیت تعیین شده توسط کشور عراق باشد، در اینصورت متناسب با ظرفیت اختصاص یافته نسبت به انتخاب افراد تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد. (با این وصف تاکید می نامید افرادی که قصد دارند با همدیگر اعزام شوند حتماً نسبت به ثبت گروهی و در قالب یک گروه اقدام نمایند.)
  5. تاکید می نماید پیش ثبت نام به صورت موقت بوده و قطعی نیست و ثبت نام قطعی زائرین منوط به مجوز و شرایط اعلامی دولت عراق خواهد بود.
  6. پس از اعلام مجوز ثبت نام قطعی به افراد منتخب، متقاضیان میبایست مجدداً به سامانه سماح مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام و پرداخت هزینه های مربوطه و ثبت نام قطعی اقدام نمایند.
  7. تکمیل موارد ستاره دار در سامانه الزامی است.
  8. با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی تشرف به عتبات عالیات جهت شرکت در مراسم اربعین صرفاً از طریق مرزهای هوایی خواهد بود و داشتن گواهی نتیجه منفی PCR برای میافرت مورد نیاز است.
  9. به منظور رعایت دستور العمل های بهداشتی، پیش ثبت نام صرفاً به صورت غیر حضوری خواهد بود.

خبر جدید: کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد که ثبت‌نام از متقاضیان جدید از ساعت ۲۱ مورخ ۲۳ شهریور تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه مورخ ۲۴ شهریور به‌منظور انجام مراحل ثبت‌نام قطعی افرادی که در مرحله اول پیش ثبت ‌نام شرکت کرده و توسط وزارت بهداشت و درمان تزریق دو دوز واکسن کرونای آنها مور تأیید قرار گرفته است، متوقف می‌شود.
شرایط پیش ثبت نام اربعین 1400
این درحالی است که است متقاضیان که فرآیند پیش ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، باید با توجه به کمبود وقت تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۶/۲۴ با مراجعه به قسمت "پیگیری وضعیت و ویرایش" نسبت به تکمیل ثبت‌نام، پرداخت هزینه‌های مربوطه و تحویل گذرنامه به دفتر زیارتی منتخب، اقدام کنند.