top-header
سنگاپور، شهر شیرها

سنگاپور، شهر شیرها

تاریخچه سنگاپور:

در قرن سوم میلادی به این جزیره Puluo chang میگفتند. اما نام امروز سنگاپور را شاهزاده هندی به نام "تیلا اوتاما" نام نهاد.

سنگاپور، شهر شیرها

وی در سال 1299 هنگام ورود به این جزیره که در آن زمان تماسک خوانده می شد، حیوان تجسمی را که همانند شیر بود مشاهده نمود و از این جهت آن جا را سنگاپور نامید که کلمه ای است به زبان سانسکریت و مرکب از سنگا به معنی شیر و پور به معنی شهر می باشد.

تاریخ جدید سنگاپور با ورود سر استانفورد رافلز یکی از عمال کمپانی هند شرقی به این جزیره آغاز شد و ایشان در تاریخ 29 ژانویه 1819 از حکمران جوهور یکی از صاحبان اصلی این جزیره جهت تاسیس یک پایگاه بازرگانی کسب اجازه نمودند.

صلح و آرامش سنگاپور که بریتانا آن را سنگر سنگر تسخیر ناپذیر اقیانوس هند لقب داده بود با هجوم ژاپنی ها از شمال مختل گردید و از سال 1942 به مدت 5/3 سال در اشغال ژاپن بود. در سال 1945 بریتانیا مجددا سنگاپور را به تصرف درآورد و از سال 1946مستعمره آن بود. در 9 اوت 1965 دولت سنگاپور استقلال کامل خود را اعلام کرد.

جغرافیا:

سنگاپور در منطقه جنوب آسیا و در تنگه مالاکا بین اقیانوس هند و آرام واقع شده است، کوچکترین کشور مستقل آسیاست و از یک جزیره اصلی و 60 جزیره کوچک تشکیل شده است. مساحت سنگاپور با جزایر کوچکترش 710.5 کیلومتر مربع می باشد و میانگین دمای روزانه بین 27 تا 32 درجه سانتیگراد می باشد.

جمعیت سنگاپور 5399000 نفر و پایتخت آن، سنگاپور می باشد. سنگاپور بزرگترین بندر آسیای جنوب شرقی و دومین بندر آسیا و چهارمین بندر بزرگ دنیا می باشد. از شهرهای مهم این کشور تانجونگ کاشونگ، سرانگون نی سون، وودزلند، یان کیت و یوچوکانگ می باشد.

زبان رسمی در این کشور مالزیایی، چینی، تاملی، و انگلیسی می باشند. انگلیسی زبان اداری و حکومتی می باشد و همچپنین خط انگلیسی به عنوان خط رسمی کشور تلقی می شود.

فرهنگ و آداب و رسوم:

در این کشور سه فرهنگ اصلی وجود دارد: چینی، مالزیایی، هندیهر کدام دارای مداهب مختلفی هستند و به زبان های مختلف صحبت می کنند و هر کدام آیین و فرهنگ خاص خود را دارند.چینی ها عمده ترین گروه نژادی می باشند که از کشور چین مهاجرت کرده اند و اقتصاد این کشور در دست آنان می باشد.

ادیان و مذاهب:

مذاهب رسمی در سنگاپور عبارتند از:
  • بودیسم
  • تانوشیسم
  • مسیحیت
  • هندوئیسم
  • اسلام

بودیسم پس از اسلام دومین موج مذهبی بود که وارد سنگاپور شد و توسط مهاجرین چینی به این جزیره وارد شد که از مکتب آن ها maha yana می باشد.

پیروان این مکتب اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و دارای آثاری هستند که یادگار اقوام گذشته است. هندوئیسم توسط هندوهایی که توسط کمپانی هند شرقی به عنوان سرباز یا کارگر وارد این جزیره شدند، راه یافت. اکثر سیک هستند. ورود مسیحیت هم در قرن 19 توسط میسیونرهای پرتغالی، فرانسوی و انگلیسی صورت گرفت.

محدودیت های قانونی:

موقع خرید، کاغذ رسید را حنما از فروشنده دریافت کرده و مراقب باشید که گم نشود، در صورت خروج و همراه نداشتن آن، ممکن است، مامور خروج با تماس با پلیس شما را دستگیر کند.

ورود آدامس و جویدن آن ممنوع می باشد و در صورت مشاهده جریمه می شوید.

ریختن زباله و آب دهان جریمه 1000 دلاری را به همراه دارد.

خوردن و آشامیدن در داخل اتوبوس ممنوع است.

ورود سیگار و هر نوع نوشیدنی ممنوع است. هر نفر فقط یک پاکت باز شده که حداقل یک سیگار از آن جدا شده، می تواند داشته باشد.

ورود داروهایی مانند قرص کدئین جرایم سنگین و مواد مخدر، حکم اعدام دارد.

منبع: مجله آسمان ایرانیان